شناسه خبر:62031
1401/8/11 08:21:58

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس مرکز کاشت حلزون شنوایی غرب کشور از کاشت حلزون شنوایی طی امسال برای 40 بیمار در این مجموعه خبر داد و گفت: درصورت اجرای طرح ملی تحول کاشت حلزون شنوایی، امسال صف انتظار کاشت را در این مرکز از بین می‌بریم.

فرهاد فراهانی از انجام 400 عمل کاشت حلزون شنوایی در مرکز کاشت حلزون شنوایی غرب کشور خبر داد و اظهار کرد: از اسفندماه سال 92 که نخستین جراحی کاشت حلزون شنوایی در این مرکز انجام شد، تاکنون 400 عمل انجام شده است.
وی با بیان اینکه ابتدای امسال وزیر بهداشت طرح ملی تحول کاشت حلزون‌ شنوایی در کشور را مطرح کردند، گفت: وزارت بهداشت بودجه‌‌ای را در این زمینه اختصاص داده که دیگر بیماری از جیب خود برای کاشت حلزون شنوایی هزینه‌ای پرداخت نکند.
رئیس مرکز کاشت حلزون شنوایی غرب کشور با اشاره به اینکه درحال حاضر پروتزهای قابل توجهی در اختیار قرار گرفته تا برای بیماران در نوبت کاشت اقدامات صورت گیرد، افزود: اعتبارات قابل قبولی در کشور اختصاص یافته که امیدواریم محقق شود و مراکز بتوانند مشکلات مالی خود را حل کنند و بیماران رایگان جراحی شوند و این مهم نیز تداوم یابد.
وی با اشاره به اینکه اخبار خوبی مخابره می‌شود که امیدواریم در عمل نیز شاهد اتفاقات خوبی باشیم به‌طوری که کمبود پروتز نداشته باشیم و بیماران نیز از جیب خود هزینه‌ای پرداخت نکنند، گفت: در مراحل ابتدایی تحول کاشت حلزون‌ شنوایی در کشور هستیم و امیدواریم به‌خوبی این طرح اجرایی شود و مردم نتایج آن را ببینند.
فراهانی با بیان اینکه درحال حاضر تقریباً 40 بیمار در مرکز کاشت حلزون شنوایی غرب کشور در صف انتظار کاشت حلزون شنوایی هستند تا پروتز برسد و اقداماتی برای آن‌ها انجام دهیم، افزود: البته باید مراحل قانونی آن طی شود و هیئت‌‌امنا ارز پروتز را اختصاص دهند.
وی با تأکید بر اینکه امیدواریم امسال تعداد افراد در صف انتظار کاشت حلزون‌ شنوایی را عمل کنیم و صف انتظار ما از بین برود، گفت: درحال حاضر از رده‌های مختلف سنی در انتظار هستند و تصور می‌شود همه آن‌ها نیز مشمول طرح تحول هستند.

شناسه خبر 62031