شناسه خبر:62719
1401/8/28 09:35:43

سپهرغرب، گروه ورزشی: به گفته رئیس هیئت دوومیدانی استان کرمانشاه، ورزشکاران رشته‌های پرتابی به‌دلیل نداشتن فضایی برای تمرین، مجبور هستند تمریناتشان را در پارک‌ها دنبال کنند.

احمد روشن‌زاده با اشاره به کم‌رنگ شدن رشته‌های پرتابی دوومیدانی در کرمانشاه طی یکی دو دهه اخیر، اظهار کرد: در گذشته یک زمین پرتابی برای ورزشکاران رشته‌های پرتاب نیزه، وزنه، چکش و دیسک در مجموعه ورزشی آزادی وجود داشت که آکادمی پزشکی ورزشی در جای آن احداث شد.
وی با بیان اینکه درحال حاضر ورزشکاران رشته‌های پرتابی کرمانشاه هیچ فضایی برای تمرین در اختیار ندارند، گفت: ورزشکاران این رشته‌ها برای اینکه بتوانند تمرین داشته باشند، به پارک شرقی می‌روند، اما چون فضا استاندارد نیست، برای همین در مسابقات کشوری نمی‌توانند رکوردهای بالا بزنند.
رئیس هیئت دوومیدانی کرمانشاه از رایزنی با مسئولین اداره کل ورزش و جوانان استان برای اختصاص فضایی به‌منظور احداث «دالان پرتاب» خبر داد و افزود: چندی پیش با رایزنی‌های صورت‌گرفته موافقت مسئولین ورزش را برای احداث یک دالان پرتاب گرفتیم و دو نقطه در مجموعه ورزشی 15 خرداد و مجموعه ورزشی آزادی هم مشخص کردیم تا نماینده فدراسیون از آن بازدید داشته باشد، اما مورد تأیید نماینده فدراسیون قرار نگرفتند.
وی اضافه کرد: در ادامه مکانی را در دهکده المپیک درنظر گرفتیم، اما با توجه به بُعد مسافت و از آنجایی که بیشتر ورزشکاران فعال این رشته از بین دختران هستند، تردد برای آن‌ها سخت بود و اعلام کردند که برای تمرین آنجا نمی‌روند.
روشن‌زاده یادآور شد: درنهایت فضای دیگری را در مجموعه ورزشی امام خمینی (ره) مشخص کردیم که این فضا این‌بار مورد تأیید نماینده فدراسیون قرار گرفت، اما با توجه به اینکه زیر نظر هیئت تیراندازی است، اجازه واگذاری آن به هیئت دوومیدانی را ندادند و این امر منتفی شد.
وی با بیان اینکه معضل اختصاص فضایی برای تمرین ورزشکاران پرتابی کماکان ادامه دارد، گفت: از اداره ورزش و جوانان شهرستان کرمانشاه انتظار داریم که برای حل این مشکل کمک کند، در غیر این صورت این رشته پُرنشان در کرمانشاه خالی از ورزشکار می‌شود.
همچنین در این نشست رئیس هیئت دوومیدانی شهرستان کرمانشاه هم با اشاره به برنامه‌ریزی برای استعدادیابی در رده‌های سنی پایه، اظهار کرد: از سال 1398 مسئله استعدادیابی در رده‌های سنی پایه را به‌صورت جدی در دستور کار قرار دادیم که نتیجه آن ظهور قهرمانانی جدید به‌ویژه در بخش دختران در این رده‌ها بود.
سلطان مرادیاری به در پیش بودن مسابقات منطقه‌ای نونهالان و نوجوانان کشور هم اشاره کرد و گفت: در این مسابقات که طی روزهای 26 و 27 آبان‌ماه برگزار خواهد شد، ورزشکاران استان‌های کرمانشاه، لرستان، همدان و کردستان باهم رقابت خواهند کرد.
رئیس هیئت دوومیدانی شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه هر استان می‌تواند 14 ورزشکار به این مسابقات اعزام کند، افزود: پس از این مسابقات، نفرات برگزیده کشور در یک مسابقه رکوردگیری شرکت می‌کنند و نفرات برگزیده برای حضور در مسابقات آسیایی زیر 18 سال ازبکستان و مسابقات آسیایی زیر 20 سال کره جنوبی انتخاب می‌شوند.

شناسه خبر 62719