شناسه خبر:62723
1401/8/28 09:40:47

سپهرغرب، گروه ورزشی: تقدیر از 17 ورزشکار همدانی در مراسم تجلیل از بانوان مدال‌آور ورزش کشور با حضور آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، بازهم توانمندی دختران این استان در عرصه‌های فراملی را به اثبات رساند.

براساس آمارهای موجود ورزش بانوان در مقایسه با آقایان طی سال‌های اخیر در همدان به‌لحاظ نشان‌آوری جهش چشمگیری داشته است.
مسئول ورزش بانوان همدان با اشاره به تجلیل از 17 بانوی نشان‌آور این استان، گفت: این ورزشکاران در 6 ماهه نخست امسال صاحب مدال‌های آسیایی و جهانی شدند.
«معصومه پیردهقان» افزود: در این مراسم از صبا کرمعلی در رشته ووشو، النار یارمحمد توسکی، صبا زنگنه، بهار زنگنه، مائده شهبازی در رشته هندبال، کیمیا زارعی، مریم امیدی‌پارسا، مریم کرمی و فاطمه صفری در رشته قایقرانی از همدان تجلیل شد.
وی بیان کرد: همچنین عاطفه محمدعلیزاده در رشته تکواندو، ستایش ایلوخانی و شیما صفایی در رشته پینگ‌پنگ، زینب احمدی، فاطمه چناری و فاطمه شعبانلو در رشته دوومیدانی، یلدا بیرانوند در رشته کاراته، مرضیه نیکخواه در رشته فوتبال و فائزه ترکمان مربی تیم ملی کاراته از دیگر بانوان همدانی تجلیل‌شده در این مراسم بودند.
   صعود دختران نهاوند در لیگ برتر بسکتبال کشور
دختران بسکتبالیست نهاوندی با غلبه بر تیم کرمانشاه، به مرحله بعدی لیگ برتر بسکتبال کشور صعود کردند.
تیم بسکتبال بانوان نهاوند در نخستین دیدار از مرحله برگشت گروه A لیگ برتر بسکتبال جوانان کشور مقابل نماینده استان کرمانشاه به پیروزی رسید.
بانوان نهاوند در نخستین دیدار خود از مرحله برگشت لیگ برتر بسکتبال بانوان کشور توانست با نتیجه 60 بر 46 تیم کرمانشاه را مغلوب کند.
   سه بانوی همدانی در اردوی تیم ملی فوتبال
سومین اردوی انتخابی تیم ملی زیر 17 سال دختران درحالی در مرکز ملی فوتبال آغاز شده است که سه تن از بانوان مستعد این استان به این اردو دعوت شده‌اند.
با تصمیم شادی مهینی، سرمربی تیم ملی زیر 17 سال دختران آتنا توفیق، زینب حسنی و ستاره جلیلی هر سه از همدان در این اردو فراخوانده شدند که این اردو تا اوایل آذرماه امسال در مرکز ملی فوتبال واقع در تهران جریان دارد.
   2 بانوی کوراش نهاوندی در اردوی تیم ملی
دو بانوی نهاوندی در اردوی تیم ملی کوراش کشور برای حضور در مسابقات جهانی به میزبانی بجنورد شرکت دارند.
رقابت‌های کوراش قهرمانی جهان به میزبانی هندوستان از سوم آذرماه برگزار می‌شود و بنا بر اعلام دبیر انجمن کوراش در بخش بانوان لیلا سیاهوشی و صبا کرمعلی هر دو از استان همدان در این اردو حضور دارند.
هر دو بانوی همدان سابقه کسب مدال‌های رنگارنگ ملی و بین‌المللی را در کارنامه دارند.
   چهار نشان، ره‌آورد ووشوکاران ملایری
دختران ملایری با کسب چهار نشان نقره و برنز در مسابقات قهرمانی ووشو کشور خوش درخشیدند.
مسابقات قهرمانی ووشو دختران کشور با حضور بیش از 300 ووشوکار در قالب 32 تیم به میزبانی استان اصفهان برگزار شد.

شناسه خبر 62723