شناسه خبر:63753
1401/9/23 09:28:26

سپهرغرب، گروه ورزشی: رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام کرمانشاه از موافقت رئیس فدراسیون جهانی بدنسازی با برگزاری مسابقات بین‌المللی «یونیورس» بدنسازی به میزبانی کرمانشاه در اسفند ماه خبر داد.

مهدی حاتمی با اشاره به میزبانی ایران در برگزاری سه رویداد مهم، اظهار کرد: طی روزهای گذشته بصورت همزمان میزبان سه رویداد مهم مسابقات پرورش اندام قهرمانی جوانان جهان، جام جهانی پیشکسوتان و مسابقات فیتنس چلنج قهرمانی جهان 2022 به میزبانی تهران بودیم.
وی به حضور 24 تیم خارجی در این رقابت‌ها اشاره کرد و افزود: از ایران هم علاوه بر تیم ملی، امکان شرکت ورزشکاران دیگری هم به‌صورت آزاد فراهم شده بود که در نهایت این مسابقات با استقبال بالا و کیفیت بسیار خوبی با قهرمانی تیم ملی ایران در هر سه رویداد به پایان رسید.
سرمربی تیم ملی بدنسازی ایران در ادامه به ظرفیت بالای ورزشکاران ایرانی در رشته‌های بدنسازی و پرورش اندام اشاره‌ای کرد و گفت: بدنسازی رشته ای بسیار سخت است، چراکه نیاز به تمریناتی طاقت فرسا، رژیم غذایی دشوار و صبر و تحمل زیادی دارد که ایرانی‌ها باتوجه به سخت کوش بودن و تلاشی که دارند در این رشته خوب خود را نشان می‌دهند.
حاتمی یادآورشد: از طرفی ما مربیان مجرب و کاربلدی داریم که مسلط به علم نوین بدنسازی هستند و این مسئله نیز در بالا رفتن کیفیت کار ورزشکاران این رشته تأثیر گذاشته است.
وی در ادامه در خصوص برنامه‌های بعدی تیم ملی هم گفت: در حاشیه مسابقات اخیر تهران، به همراه مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه نشستی را با رئیس فدراسیون جهانی داشتیم و قول میزبانی یک رویداد ورزشی را برای کرمانشاه گرفتیم.
وی ادامه داد: طبق رایزنی‌های انجام‌شده مقرر شد در اسفندماه امسال مسابقات بین‌المللی یونیورس بدنسازی به میزبانی کرمانشاه برگزار شود که این مسئله می‌تواند به معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان هم کمک کند.
رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان کرمانشاه تصریح کرد: فدراسیون جهانی موافقت خود را در برگزاری این رویداد اعلام کرده، اما برای این میزبانی باید بتوانیم حامی مالی جذب کنیم.
حاتمی یادآورشد: باتوجه به اینکه مسابقات در پنج رشته برگزار می‌شود باید پنج سالن برای برگزاری آن‌ها داشته باشیم که درصورتی که نمایندگان فدراسیون جهانی سالن‌های کرمانشاه را تائید کنند تمام مسابقات در کرمانشاه برگزار خواهد شد، درغیراینصورت ممکن است یکی دو رشته را هم در قصرشیرین برگزار کنیم.
وی در ادامه به نشان‌آوری 6 ورزشکار کرمانشاهی در مسابقات تهران اشاره کرد و گفت: رسول همتی در رشته بادی بیلدینگ پیشکسوتان نشان طلا، مهدی سلطان‌آبادی در رشته فیتنس چلنج نشان طلا، مهدیار هندوراکی در رشته فیزیک کلاسیک جوانان نشان نقره، منوچهر میلادی در بادی‌بیلدینگ بزرگسالان نشان نقره، کوروش ویسی در رشته بادی بیلدینگ پیشکسوتان نشان برنز و امیرحسین زنده‌دل در رشته فیزیک جوانان نشان برنز را کسب کردند.
این قهرمان سابق جهان ادامه داد: همچنین دو داور کرمانشاهی صادق رشیدی و علی سنجربیگی نیز در این رقابت‌ها به قضاوت پرداختند.
حاتمی در پایان از حمایت‌های رئیس فدراسیون، استاندار کرمانشاه و مدیرکل ورزش و جوانان استان در راستای رشد و ارتقاء بدنسازی و پرورش اندام استان قدردانی کرد.

شناسه خبر 63753