شناسه خبر:69188
1402/2/28 08:40:51

سپهرغرب، گروه خبر: مهم‌ترین طرح خودکفایی از سوی شهرداری نهاوند به‌نام پارک صخره‌ای، در دست اجرا است.

در راستای بهبود و توسعه فضای تردد و تفریحی در شهر نهاوند و خروج بعضی از مناطق از بن‌بست کاری، شهرداری مصمم و خودکفا دست به احداث پارک و خیابانی در مسیر و منطقه‌ای زد که کمتر کسی فکر اجرایی شدن آن را داشت؛ این پارک و مسیر در بالای کوهی صخره‌ای و با شیبی تند است که ورود به این عملیات برای هر پیمانکاری با اعلام نمی‌توانم، به پایان می‌رسید و یا گفته می‌شد که با هزینه‌ای هنگفت شاید بتوان این طرح را پیاده کرد.
این طرح ورودی شهر از سمت جاده کرمانشاه را بسیار چشم‌نواز می‌کرد؛ همان ورودی که قبلاً مسافران و میهمانان را در نگاه نخست، دل‌زده می‌کرد. اکنون شهرداری با بضاعت تمام و با استفاده از نیروی کاری خود و توان داخلی و ماشین‌آلات موجود در شهرداری، به‌صورت خودکفا این طرح را که در سال 1401 اجرایی شده است، به سمت‌وسوی پایان هل می‌دهد.
این پارک با وسعتی حدود شصت هزار متر مربع و ایجاد معابر متعدد در خیابان دوخواهران به امتداد بلوار امام حسین (ع)، محیطی برای ورزش و تفریح، معابر دسترسی برای کاهش ترافیک، معابر در مناطق دوخواهران، شیخ‌منصور و پای قلعه به‌منظور دسترسی این مناطق به خیابان‌های اصلی و خروج از بن‌بست، جدول‌گذاری به طول معابر به‌منظور هدایت آب‌های سطحی، احداث آبشار به‌ جهت ایجاد شورونشاط و زیباسازی منطقه، نورپردازی، کاشت گونه‌های مختلف درختان و گل‌ها، پیاده‌راه سلامت و غیره، ساخته شده است.
عملیات احداث این پارک با کوه‌بری و خاک‌برداری آغاز شد و هم‌اکنون زیرسازی معابر، پیاده‌راه‌سازی، دیوارکشی، جدول‌گذاری و طراحی روشنایی در این پارک توسط شهرداری نهاوند درحال انجام است.
ماشین‌آلات و نیروهای شهرداری و پیمانکار بدون وقفه و تعطیلی عملیات احداث این پارک را پیگیری می‌کنند تا به‌زودی شاهد افتتاح پارک و معابر و تحویل آن به شهروندان باشیم.
توسعه یکپارچه مناطق شهری و توزیع خدمات به نقاط کم‌برخوردار در این طرح، مورد توجه بوده که با توجه به شرایط مناسب در این قسمت، ازنظر ایجاد پارک و نیاز به راه‌های دسترسی، بسیار مورد اهمیت است. بیشترین احداث و بازگشایی معبر طی یک‌سال گذشته در نهاوند اجرایی شده که معبر دوخواهران یکی از این معابر جدید است. بازدید میدانی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان اجرایی و تمجید از این طرح، شهرداری را تشویق به اجرای طرح‌هایی مهم‌تر و پیچیده‌تر کرده است. امیدواریم این تلاش و همت شهرداری که رضایت خاطر مردم را در این روزها دربرداشته، ادامه یابد و شورای اسلامی شهر با حمایت‌های پی‌درپی خود بتواند شهردار و شهرداری را تشویق به اجرا کردن طرح‌های کلان کند.

شناسه خبر 69188