شناسه خبر:69842
1402/3/16 09:43:11

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار ایلام گفت: عملکرد ثبت‌شده برای حوزه اشتغال‌زایی در این استان طی سال گذشته قابل دفاع بوده و به روشنی می‌توان آن‌را راستی‌آزمایی کرد.

حسن بهرام‌نیا روز شنبه در شورای اشتغال استان ایلام، اظهار کرد: سال گذشته اعضای کارگروه اشتغال استان فعالیت مستمری را برای تحقق اهداف مورد نظر از خود نشان دادند تا در پایان سال بتوانیم به سهمیه اشتغال در نظر گرفته شده دست یابیم.
وی افزود: این رویه باعث شد نه‌تنها سهمیه 6 هزار و 676 نفری اشتغال تحقق پیدا کند بلکه از مرز 17 هزار نفر نیز عبور کرد که از این نظر ایلام در میان استان‌های سراسر کشور رتبه برتر اشتغال‌زایی را به‌دست آورد.
استاندار ایلام با اشاره به برخی اظهارنظرها در خصوص صحت میزان اشتغال در استان، تأکید کرد: دستگاه‌های دفاع خوبی از عملکرد خود در زمینه اشتغال ثبت شده داشتند ولی نیاز است در جاهایی که ابهاماتی وجود دارد، با روشنگری آن‌را تبیین کنیم، چراکه آمارهای ثبت‌شده به‌خوبی قابل راستی‌آزمایی هستند.
بهرام‌نیا یادآور شد: بخشی از اشتغال ثبت شده در استان طی سال گذشته از طریق فعالیت شرکت‌های نفتی و گازی به دست آمده که قابل تقدیر است.
وی با بیان اینکه از کارگروه‌ها و نشست‌های مهم استان، کارگروه اشتغال و نهضت ملی مسکن و اشتغال و سرمایه گذاری است، بیان کرد: همه اعضا با این نگاه سال گذشته به‌صورت راهبردی برنامه‌ها را مستمر و با دغدغه دنبال کردند.
استاندار ایلام تأکید کرد: تلاش ما زمانی نتیجه خواهد داشت که بگوییم در استان ایلام بیکاری وجود ندارد، برای نیل به این هدف، اقدام‌هایی خوبی انجام شد که ازجمله آن مقام اول ثبت اشتغال در کشور و مقام دوم کاهش تورم و این اشتغال به مرز 18 هزار رسید که توفیق بسیار خوبی بود.
بهرام‌نیا با بیان اینکه از نظر کاهش نرخ بیکاری استان ایلام مقام دوم را کسب کرده است، گفت: اگر اشتغال‌زایی در استان ارتقا پیدا نمی کرد، سهم اشتغال کمتر از 6 هزار می‌شد و به‌واسطه اینکه این میزان، سه برابر ثبت شده است سهم استان ایلام به‌دلیل اینکه استعداد اشتغال دارد، در سال جاری افزایش پیدا کرد که می‌طلبد همانند سال گذشته که همه پای کار بودند با دلسوزی و دغدغه و هم‌افزایی این سهم افزایش یابد.
وی با تقدیر از همه مسئولان استانی، خاطرنشان کرد: امیداوریم مانند گذشته هر کسی که جامعه مخاطبی به همراه دارد کمک کند تا به این قله که امسال نشانه‌گذاری شده است برسیم و در این راه مردم و رسانه‌ها نیز باید همراهی و کمک کنند.
استاندار ایلام اضافه کرد: 12 شهرستان با یک ستاد استانی داریم که رئیس این ستاد فرمانداران و مسوول پاسخگویی هستند، فرمانداران در شهرستان‌ها خوب عمل کردند و در ارزیابی‌های انجام شده و رتبه‌های ارزیابی شده دهلران و مهران رتبه‌های برتر را کسب کردند.
بهرام‌نیا با تأکید بر ضرورت بر فرهنگ‌سازی در حوزه کار و نگاه به اشتغال در استان، یادآور شد: لازم در این حوزه یک تغییر نگاهی ایجاد شود، تصور نشود اشتغال به معنای این است که حتما باید پشت میزنشینی و استخدام باشد، از کسانی که تریبون در اختیار دارند استدعا داریم که در این موضوع فرهنگ سازی داشته باشند.
وی با تأکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی استان اشتغال‌های ایجادشده در سامانه مربوطه ثبت کنند، افزود: در این صورت فرایند راستی آزمایی توسط مسئولان کشوری به‌صورت به‌موقع و به هنگام انجام خواهد شد.
استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت سی و چهارمین سالگرد رحلت امام (ره)، ابراز کرد: امام راحل برای عزت و شرف و مقام مردم ایران همه سختی‌ها را بر جسم و جان خود جاری و ساری کرد.
بهرام‌نیا تصریح کرد: امام راحل از آغاز نهضت مبارزه با رژیم استبدادی از سال 42 تا سال 57 همه سختی‌ها و تبعیدها را برای عزت و سربلندی ملت و اسلام عزیز به جسم و جان خرید.
وی تأکید کرد: همه مردم و مسئولان با حضور در مراسماتی که به همین منظور در سراسر کشور و استان ایلام و همه شهرستان‌ها برگزار می‌شود، حضور فعال و چشم‌گیری داشته باشند.
استاندار ایلام بیان کرد: خط امام، راه امام و گفتمان امام بدون ذره ای انحراف، ادامه دارد و همان گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند انقلاب اسلامی در هیچ جای دنیا بدون نام امام راحل شناخته شده نیست.
مدیر سایت پتروشیمی دهلران گفت: پیشرفت فیزیکی فاز نخست این سایت که بهمن سال گذشته، 24 درصد بود که در پایان اردیبهشت ماه سال جاری این میزان به 48 درصد افزایش یافته است.))))
مصطفی درگاه اظهار کرد: پتروشیمی دهلران در زمینی به مساحت 200 هکتار در دو فاز تعریف شده که فاز نخستاول الفین و فاز دوم آن پایین دستی و شامل اچ‌تی‌پی، ال‌ال‌دی‌پی و پ‌پ است.
وی تأکید کرد: این سایت محصولاتی از قبیل اتیلن به میزان 620 هزار تن، پلی پروپیلن 140 هزار تن، نفت کوره 49 هزار تن و بنزین پیرولین 43 هزار تن تولید می‌کند.
وی یادآور شد: خوراک فاز نخست از ال‌ان‌جی‌ال 1300 دهلران با فاصله 55 کیلومتر، آب پروژه به میزان 21 میلیون مترمکعب از سد مخرجی دویرج و برق نیز از نیروگاه صبا دهلران که داخل پلان وجود دارد، تامین می‌شود.

شناسه خبر 69842