شناسه خبر:69989
1402/3/20 08:56:53

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام از آغاز به کار نخستین شرکت پخش دارو در استان خبر داد و گفت: با شروع به فعالیت این شرکت، مشکلات تأمین و عرضه اقلام دارویی خاص در استان مرتفع می‌شود یا کاهش می‌یابد.

جاسم محمدی صبح روز پنجشنبه گفت: با توجه به رایزنی‌های گسترده در سال گذشته جهت تأمین برخی اقلام دارویی مهم و با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در این زمینه، نخستین شرکت پخش دارو در استان استقرار یافت.
وی افزود: در سال گذشته به علت ارسال نکردن اقلام دارویی توسط شعبه‌های پخش دارو در استان‌های مجاور، کمبودهایی در برخی داروها چون داروهای خوراکی کودکان، آنتی‌بیوتیک‌ها و کورتون وجود داشت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: با این وجود از دی‌ماه سال گذشته استقرار نخستین شرکت پخش دارو به طورجدی در دستور کار قرار گرفت.
محمدی یادآور شد: این شرکت تاکنون 70 میلیارد ریال برای تجهیز و موجودی انبار سرمایه گذاری کرده و در مراحل بعدی برای تأمین زمین، ملک و ایجاد سوله به 200 میلیارد ریال دیگراعتبار نیازمند است.
وی ابراز امیدواری کرد: با راه‌اندازی این شرکت در استان نیاز بیماران در تأمین آنتی‌بیوتیک‌های تزریقی، خوراکی، دیابت، بیماری‌های عمومی و دیگر اقلام داروهای خاص مرتفع شود.

شناسه خبر 69989