شناسه خبر:70308
1402/3/27 09:15:03

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: تعداد واحدهای در حال ساخت مسکن ملی در استان در آینده نه چندان دور به 30 هزار واحد خواهد رسید.

مهرداد آهکی با بیان اینکه مقرر شده در طول چهار سال فعالیت دولت سیزدهم چهار میلیون واحد مسکونی در کشور تحویل واجدان شرایط شود، اظهار داشت: از این میزان سهم استان کرمانشاه 120 هزار واحد مسکونی است.
وی با اشاره به ثبت‌نام 200 هزار نفر در استان برای دریافت مسکن ملی، گفت: پس از پالایش صورت گرفته حدود 60 هزار و 500 نفر تأیید نهایی شدند، اما در آینده نیز امکان ثبت‌نام و بارگزاری مدارک وجود دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: از حدود 60 هزار تأیید شده نهایی نهضت ملی مسکن در استان، حدود 10 هزار و 300 نفر معادل یک ششم ثبت‌نام کنندگان قسط آورده سهم آورده را پرداخت کرده‌اند.
آهکی افزود: متقاضیان نباید از سال 1358 تاکنون از دولت زمین یا مسکن دریافت کرده باشند، در پنج سال گذشته سابقه مالکیت نداشته باشند و تسهیلات مسکن نیز دریافت نکرده باشند.
وی با بیان اینکه تسهیلات طرح ملی مسکن 550 میلیون تومان است، گفت: بازپرداخت این تسهیلات 20 ساله با سود 23.5 درصد است که تلاش می‌شود با تأمین اعتبار از صندوق توسعه مسکن سود آن به کمتر از 18 درصد برسد.
وی افزود: چون اقساط این تسهیلات پلکانی در نظر گرفته شده، برای سال اول ماهانه هفت میلیون و 300 هزار تومان است و به‌تدریج در سال‌های آینده به 13 میلیون تومان نیز خواهد رسید.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به شناسایی حدود سه هزار هکتار زمین در استان برای اجرای پروژه‌های مسکن ملی، گفت: اراضی این طرح متعلق به دولت است و متقاضی هزینه‌ای از این بابت پرداخت نمی‌کند.
آهکی به روند اجرای این طرح در استان اشاره کرد و گفت: تاکنون عملیات اجرایی بیش از 21 هزار واحد در استان آغاز شده که شامل مسکن شهری، روستایی، خودمالکی و بافت فرسوده می‌شود و به طور میانگین حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و در آینده نه‌چندان دور این تعداد به 25 هزار واحد و در فاصله کوتاهی بعد از آن به 30 هزار واحد خواهد رسید.

شناسه خبر 70308