شناسه خبر:70529
1402/4/1 08:31:47

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس پلیس راه استان همدان گفت: 52 نقطه حادثه‌خیز در این استان شناسایی شده که قرار است تا پایان سال 20 نقطه ایمن‌سازی شود.

سرهنگ علی فکری روز چهارشنبه اظهار کرد: محور چهاردولی و یوسف‌آباد در اسدآباد، جاده همدان به سمت غار علیصدر، آورزمان ملایر و مسیر تویسرکان بیشترین نقاط حادثه‌خیز را دارند.
وی اضافه کرد: مهم‌ترین نیاز این نقاط و محورها برای ایمن‌سازی، اصلاح هندسی و تعریض است؛ سپس نصب روشنایی، موانع فیزیکی و نیوجرسی، ایجاد سرعت‌کاه، نصب تابلوی علائم هشداری و آشکارسازی محل‌های پُرحادثه برای رانندگان، از دیگر نیازهای این نقاط برای ایمن‌سازی است.
رئیس پلیس راه استان همدان با بیان اینکه با ایمن‌سازی 20 نقطه تا پایان سال 40 درصد سوانح کاهش می‌یابد، گفت: هفته گذشته چند سانحه فوتی در جاده فرعی اسدآباد به سمت کرمانشاه رخ داد که شماری از هم‌وطنان در این حوادث دلخراش جان خود را از دست دادند.
وی بیان کرد: جاده چهاردولی و یوسف‌آباد در شهرستان اسدآباد به‌علت عرض کم، وجود روستاهای هدف گردشگری نظیر ملحمدره و تردد بالا به‌دلیل راه ارتباطی به غرب کشور، یکی از پُرحادثه‌ترین محورهای استان همدان به‌شمار می‌رود.
استان همدان دارای پنج هزار و 400 کیلومتر انواع راه اصلی، بزرگ‌راه، آزادراه و راه فرعی و روستایی است.

شناسه خبر 70529