شناسه خبر:70625
1402/4/4 08:35:56

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: دولت سیزدهم برای رفع مشکل تامین آب آشامیدنی سالم طرح جهاد آبرسانی را آغاز کرد که با اجرای این طرح به 410 روستای همدان آبرسانی می‌شود.

فرهاد بختیاری‌فر روز شنبه افزود: یکی از اولویت‌های دولت مردمی با آغاز به کار دولت سیزدهم رفع محرومیت از چهره روستاها با توجه به دغدغه‌های آنها بود که در این راستا رفع مشکل آب به عنوان مهمترین مطالبه روستاییان در دستور کار قرار گرفت.
وی اضافه کرد: اواخر سال 1400 به دنبال انعقاد قراردادی با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) طرح آبرسانی به 160 روستای استان همدان در دستور کار قرار گرفت و برای اجرای این طرح 509 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان ادامه داد: همکاری شرکت آب و فاضلاب و بسیج سازندگی برای اجرای این طرح، پیشرفت فیزیکی آن را به بیش از 55 درصد رساند به گونه ای که هم اینک از زمان بندی پیش بینی شده برای تکمیل این طرح جلو هستیم و یکسال پیش از موعد پیش بینی شده طرح آبرسانی به 160 روستا به پایان می‌رسد.
بختیاری‌فر از پیش بینی 900 میلیارد تومان برای آبرسانی به 250 روستای دیگر در همدان خبر داد و گفت: 700 میلیارد تومان این اعتبار توسط شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و 200 میلیارد تومان از طریق استانداری همدان تامین می‌شود.
وی اظهار داشت: علاوه بر تلاش برای تامین آب مورد نیاز روستاها و شهرها، کیفیت آب نیز مورد توجه است تا آب سالم و بهداشتی در اختیار هم استانی‌ها قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان افزود: کیفیت آب آشامیدنی این استان مورد تایید است و هم اینک یک نیروی شرکت آب و فاضلاب به منظور پایش در تصفیه خانه جدید شیخی جان شهر همدان مستقر شده که به صورت مستمر وضعیت آب را کنترل، مدیریت و آزمایش می‌کند.

شناسه خبر 70625