شناسه خبر:71374
1402/4/21 23:57:54

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: همدان تنها استانی در کشور است که کنارگذر ندارد؛ بنابراین برای پیشگیری از بروز حوادث ترافیکی باید نسبت به تکمیل طرح نیمه‌تمام کنارگذر غربی شرقی اقدام شود.

سرهنگ غلامعلی همایی‌امجد روز چهارشنبه اظهار کرد: با توجه به تکمیل نشدن کنارگذر غربی، درصورت مسدود شدن راه ورودی به شهر همدان، راه جایگزینی برای تردد به غرب کشور و مرکز وجود ندارد؛ بنابراین تسریع در اجرای طرح کنارگذر غربی شرقی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: کنارگذر غربی همدان از پلیس راه جاده همدان- تهران آغاز شده و تا شهرستان بهار و نزدیکی کشتارگاه ادامه دارد؛ هم‌اینک 80 درصد این طرح تا زیرگذر هارون‌آباد اجرایی شده که امید می‌رود با پیگیری معاونت عمرانی، اداره راه و شهرسازی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، پنج کیلومتر باقی‌مانده پیش از آغاز سفرهای زیارتی اربعین حسینی به پایان برسد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: طول مسیر از میدان فرودگاه تا میدان کربلا حدود 12.5 کیلومتر است و علت بروز 50 درصد سوانح فوتی و جرحی در سه مسیر سانحه‌خیز جاده فرودگاه، بلوار آیت‌الله نجفی و بلوار ارتش، ازدحام کامیون و تداخل کامیون با خودروهای درون‌شهری، سواری و وانت‌بارها است.

سرهنگ همایی‌امجد تأکید کرد: تردد کامیون کشنده‌ها از معابر درون‌شهری موجب بروز آسیب به زیرساخت‌ها، خط‌کشی، آسفالت، آلودگی هوا، افزایش ترافیک و افزایش مصرف بنزین نیز می‌شود.

    سقوط سنگ 25 تُنی در وسط جاده فرودگاه

وی گفت: شب گذشته یک دستگاه تریلر کشنده حامل بار سنگ 24 تُنی در بلوار شهیدهمدانی (فرودگاه) درحال تردد بود که انحراف به چپ ناگهانی پژو پارس موجب برخورد با این وسیله نقلیه و در ادامه سقوط سنگ به کف جاده می‌شود.

وی گفت: در این سانحه جاده‌ای خودروی پژو پارس به‌علت انحراف به چپ ناگهانی مقصر شناخته شد؛ با این وجود راننده کشنده ولوو نیز در مهار بار کوتاهی کرده و به‌جای مهار ضربدری بار با استفاده از زنجیر، از یک قسمت بار را مهار کرده بود که هنگام ترمز ناگهانی زنجیر پاره شد و سنگ به داخل جاده سقوط کرد.

وی گفت: راننده کشنده ولوو ایران 25 سنگ 24 تُنی را از یک سنگبری در جاده ملایر‌ بارگیری کرده بود و قصد حضور در گمرگ برای دریافت تأییدیه و انتقال محموله به ترکیه را داشت.

شناسه خبر 71374