شناسه خبر:72284
1402/5/18 10:02:42
به همت شهرداری منطقه چهار همدان در بلوار آیت‌الله نجفی انجام شد؛

مسیر زائران اربعین مزین به یادمان شهدای مدافع حرم

مدیر منطقه چهار شهرداری همدان از نصب یادمان‌های نوری تمثال شهدای مدافع حرم و شهدای جهانی مقاومت در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی به‌منظور بزرگداشت یاد و خاطره آن‌ها خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه چهار همدان، علی طهماسبیان از نصب 20 یادمان تمثال شهدای مدافع حرم همدان و شهدای جهانی مقاومت در بلوار آیت‌الله نجفی خبر داد و اظهار کرد: طی روزهای گذشته در راستای برگزاری کنگره هشت هزار شهید استان و ایام اربعین حسینی یادمان‌های نوری از شهدای مدافع حرم و شهدای جهانی مقاومت در بلوار آیت‌الله نجفی همدان نصب شد.

وی بیان کرد:‌ از آنجا که همدان محور ارتباطی و محل عبور زائران اربعین حسینی است، سعی داریم تا فرا رسیدن این رویداد بزرگ دینی و مذهبی فضاسازی ویژه‌ای در بلوار آیت‌الله نجفی، بلوار ارتش تا میدان صداوسیما انجام دهیم.

مدیر منطقه چهار شهرداری همدان هدف از نصب و اجرای چنین یادمان‌هایی را بزرگداشت یاد و خاطره شهدا و همچنین اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد و گفت: این یادمان‌ها طوری طراحی شده است که در روز و شب قابل رؤیت باشد و در دید زائران اربعین حسینی قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه یادمان‌های شهری در معرفی و شکل‌گیری هویت شهری نقش بسزایی داشته و ابزاری شاخص محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: شهدای والامقام ایران اسلامی حق بزرگی بر گردن ما دارند و این امنیت و آرامش را مدیون خون شهدا بوده و در برابر ایثار و فداکاری این عزیزان مسئول هستیم و به همین خاطر زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از مهم‌ترین وظایف هر مجموعه‌ محسوب می‌شود.

طهماسبیان یادآور شد: یکی از راه‌های زنده نگه داشتن آرمان‌های شهدا و معرفی آن‌ها به نسل امروزی، نصب یادمان و تصاویر شهدا در شهر در راستای بزرگداشت یاد و خاطره شهدا و گسترش فرهنگ شهادت در جامعه است که این موضوع در دستور کار جدی مدیریت شهرداری منطقه چهار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه یادمان شهدا درحقیقت بیانگر رشادت‌ها و فداکاری‌های جوانان غیور نسل گذشته به نسل آینده خواهد بود و در همین راستا شهرداری منطقه چهار همدان از تمام ظرفیت‌های خود در جهت توسعه و نشر فرهنگ ایثار و شهادت استفاده می‌کند، گفت: جامعه کنونی به‌ویژه جوانان ایرانی، بیش از هر چیز، نیازمند ترویج آیین اسلامی و فرهنگ فداکاری و ایثارگری هستند.

مدیر منطقه چهار شهرداری همدان بیان کرد: درحقیقت، ماهیت جامعه ایران، با حفظ ارزش‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی معنای کاملی پیدا خواهد کرد.

گفتنی است؛ تمثال سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی، سردار شهید حاج‌حسین همدانی، شهید سیدعباس موسوی، شهید سیداحمد متوسلیان، شهید محمدرضا زارع‌الوانی، شهید ابومهدی المهندس، شهید محمدحسین بشیری، شهید محسن حججی، شهید محسن فانوسی، شهید عماد مغنیه، شهید مهدی قاضی‌خانی، شهید مصطفی صدرزاده، شهید مجتبی کرمی، شهید مرتضی ترابی‌کمال، شهید میلاد مصطفوی، شهید محمد غفاری، شهید قهرمان دودانگه، شهید احمد شوهانی، شهید مجید صانعی و شهید سعید قهاری‌سعید در مسیر زائران اربعین نصب شده است.

مابقی بلوار آیت‌الله نجفی و بلوار ارتش تا میدان صداوسیما نیز در مرحله بعدی در دستور کار قرار دارد.

 

شناسه خبر 72284