شناسه خبر:75952
1402/8/25 11:09:06

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره جنگلداری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از اجرای طرح توسعه زراعت چوب در سطح 100 هکتار از منابع طبیعی شهرستان قصرشیرین خبر داد.

عبدالعلی جلیلیان اظهار کرد:هم اکنون اجرای این طرح مشارکتی با کاشت نهال اکالیپتوس که گونه خاص مناطق گرمسیری است، در محدوده شهرستان قصرشیرین تا مرز خسروی آغاز شده است.جلیلیان با بیان اینکه اجرای طرح زراعت چوب در پی بهینه کردن استفاده از منابع آب و خاک در برنامه منابع طبیعی قرار گرفته، ابراز امیدواری کرد: با اجرای این طرح چوب مورد نیاز صنایع چوب تامین شده و این اقدام منجر به کاهش برداشت چوب از سطح جنگل‌ها شود.

رئیس اداره جنگلداری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه از ابتدای امسال 1.2 میلیون اصله نهال برای اجرای طرح زراعت چوب در استان تولید شده، پیش بینی کرد: این حجم از نهال تولیدی در 800 هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان کاشته شود.

وی با بیان اینکه اکالیپتوس خاص کشت در مناطق گرمسیر و صنوبر خاص کاشت در مناطق سردسیر استان است، ادامه داد: اجرای طرح زراعت چوب در استان از هم اکنون با کاشت گونه‌های گرمسیری شروع و تا پایان اسفند با کاشت گونه‌های سردسیری ادامه پیدا خواهد کرد.

جلیلیان گفت: سال گذشته طرح زراعت چوب در سطح 400 هکتار در استان انجام شد که امسال این سطح دو برابر خواهد شد.

رئیس اداره جنگلداری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه سپس اشاره ای هم به اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله نهال در کشور داشت و افزود: بر اساس برنامه ابلاغ شده، استان کرمانشاه تا پایان سال متعهد به کاشت 9 میلیون اصله نهال در جهت اجرای این طرح شده است.

جلیلیان با بیان اینکه برای تحقق این تعهدات تاکنون سه میلیون اصله نهال در نهالستان‌های مادری استان کرمانشاه تولید شده، ادامه داد: برنامه ریزی شده بقیه سهمیه در نظر گرفته شده برای کاشت نهال در استان کرمانشاه از محل اجرای طرح‌هایی شامل کاشت نهال از سوی شهرداری‌ها، احیاء و غنی سازی جنگل با بذر و نیز تامین نهال از دیگر استان‌ها تامین شود.

وی ادامه داد: استان کرمانشاه در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال در کشور، متعهد به کاشت 36 میلیون نهال در بازه زمانی چهار ساله و از امسال تا آخر سال 1405 شده است.

شناسه خبر 75952