شناسه خبر:84178
1403/4/10 14:29:06

فرماندار گیلانغرب گفت: مشکل افت فشار و قطعی آب ۲۰ روستای دهستان حومه در شرق این شهرستان (به سمت قصرشیرین) از طریق یک حلقه چاه برطرف شد.

علیرضا نظری روز یکشنبه افزود: پیش‌تر آب ۲۰ روستای پایین دست گیلانغرب به سمت قصرشیرین از طریق یک حلقه چاه متعلق به امور آب شهرستان تامین می شد که به دلیل خشک شدن این چاه، اهالی با مشکل افت فشار و کم آبی به خصوص در تابستان مواجه بودند.

وی اظهار کرد: مشکل تامین آب این روستاها از طریق یکی از چاه های مسیر که در زمین های کشاورزی یکی از کشاورزان منطقه قرار دارد و آب آن مطابق استانداردهای های لازم اداره آب و فاضلاب است که با کلرزنی و گندزدایی، قابلیت شرب با کیفیت مطلوب پیدا می‌کند به صورت موقت و اجاره ای تامین می شود.

فرماندار گیلانغرب گفت: همچنین به منظور برخورداری این روستاها از آب پایدار یک قراردادی با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد و اعتبار اولیه آن نیز پیش پرداخت شده که قرار است به زودی عملیات آبرسانی و تامین آب این روستاها از طریق سراب گیلانغرب عملیاتی شود و با اتمام این طرح تا پایان سال اهالی این روستاها از آب پایدار برخوردار خواهند شد.

نظری ادامه داد: همچنین مشکل آبرسانی به ۲۸ روستای دهستان ویژه‌نان شهرستان گیلانغرب نیز برای تامین آب شرب ۷۴۰ خانوار توسط قرارگاه سازندگی نجف اشرف نیروی زمینی سپاه عملیاتی شد که اهالی این روستاها نیز هم اکنون از آب پایدار برخوردار هستند.

او اضافه کرد: عملیات آبرسانی به روستاهای بخش گواور گیلانغرب از سمت اسلام آباد غرب نیز با شبکه گذاری و انتقال خطوط آبرسانی به طول ۲۸ کیلومتر توسط توسط قرارگاه سازندگی بسیج در حال انجام است و تا پایان تیرماه به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: اکنون هیچ روستایی در شهرستان گیلانغرب مشکل آب ندارد و اگر گاهی قطعی یا افت فشار رخ دهد به دلیل شکستگی و یا فرسودگی خط انتقال بوده که بلافاصله تعمیر و آب وارد شبکه خواهد شد.

نظری یادآوری کرد تمام روستاهای این شهرستان با بهره برداری از طرح های آبرسانی تا پایان امسال از آب پایدار برخوردار خواهند شد.

شناسه خبر 84178