شناسه خبر:84144
1403/4/9 18:05:50
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد:

راه‌اندازی 11 رشته علوم پزشکی در همدان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از راه‌اندازی 11 رشته جدید طی دوونیم سال اخیر در این دانشگاه خبر داد و گفت: به دنبال راه‌اندازی 6 رشته جدید نیز هستیم.

محمدمهدی مجذوبی روز شنبه اظهار کرد: امروز میزبان مدیران کلان منطقه سه شامل استان‌های همدان، کرمانشاه، کردستان، ایلام و دانشکده مستقل اسدآباد بودیم و درخصوص مسائلی بحث و بررسی شد.

وی با بیان اینکه این نشست با هدف بررسی چالش‌ها و فرصت‌های آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شده و راهکارهایی ارائه می‌شود، گفت: در این جلسه سند توسعه آموزشی قطب غرب کشور مورد بررسی قرار گرفته و به تصویب می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: درحال حاضر 145 رشته مقطع در این دانشگاه آموزش داده می‌شود که طی دوونیم سال اخیر توانسته‌ایم 11 رشته را جذب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز به دنبال مجوز راه‌اندازی 6 رشته جدید برای مرکز استان‌ و دانشکده‌های اقماری در نهاوند و ملایر هستیم که ازجمله رشته‌های ارشد تغذیه و ارشد فیزیوتراپی و رشته فلوشیپ تخصصی پزشکی عفونی اطفال است.

مجذوبی افزود: طبق گزارش جلسه دانشگاه علوم پزشکی همدان توانسته در بین دانشگاه‌های مرکز استان‌ها در کشور رتبه نخست را در تحقق برنامه‌های عملیاتی کسب کند.

وی با بیان اینکه به دنبال گسترش حوزه آموزش در بخش نیروی انسانی و توسعه حوزه بین‌الملل و جذب دانشجوی خارجی هستیم، گفت: در حوزه بین‌الملل گسترش زیرساخت‌های آموزشی در دولت سیزدهم بی‌نظیر بوده و توانستیم زیرساخت‌ها را به‌طور محسوسی گسترش دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: این مهم در دوره تحصیلی جدید نمود خواهد داشت و می‌توانیم در حوزه بین‌الملل و جذب دانشجو موفق عمل کنیم.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 84144