شناسه خبر:84257
1403/4/11 16:44:57
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان خبر داد:

جریمه پُرچرب قاچاقچی مواد غذایی خارجی در همدان

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان از محکومیت چهار میلیارد و 412 میلیون ریالی قاچاقچی مواد غذایی خارجی در همدان خبر داد.

مرضیه یونسی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران از محکومیت چهار میلیارد و 412 میلیون ریالی قاچاقچی مواد غذایی خارجی در همدان خبر داد و ابراز کرد: پرونده حمل مواد غذایی شامل شیر عسل هزار و 440 قوطی، کنسرو ذرت یک‌هزار و 200 بطری، روغن زیتون 80 حلب چهار لیتری، کره بادام زمینی 360 بطری و سس سویا 150 بطری به ارزش دو میلیارد و 206 میلیون ریال در شعبه سوم بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان همدان رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان گفت: شعبه به‌دلیل ارائه نشدن مدارک قانونی، اتهام حمل کالای قاچاق را محرز دانسته و علاوه‌بر ضبط کالای کشف‌شده، متخلف را به پرداخت جریمه نقدی معادل ارزش کالای کشف‌شده، محکوم کرد.

به گفته یونسی، همچنین شعبه متخلف را به ازای خودروی حامل کالا معادل ارزش کالای قاچاق جریمه و درمجموع به بیش از چهار میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی در بازرسی از خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، این محموله را به ظن قاچاق از یک دستگاه خودروی وانت‌نیسان کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

* جریمه سه میلیارد ریالی برای خریدوفروش آرد یارانه‌ای در همدان

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان از صادر شدن جریمه سه میلیارد و 620 میلیون ریالی برای خریدوفروش آرد یارانه‌ای برخلاف مقررات در همدان خبر داد.

یونسی افزود: پرونده خریدوفروش 181 کیسه آرد یارانه‌ای به ارزش 995 میلیون ریال در شعبه هفتم بدوی تعزیرات حکومتی همدان رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان اظهار کرد: شعبه پس از بررسی مدارک موجود در پرونده و با توجه به نبودن سند خرید از کارخانه آرد، اتهام انتسابی را محرز دانست و علاوه‌بر الزام به عرضه آرد در شبکه، متخلف را به پرداخت سه میلیارد و 620 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم و اداره اجرای احکام تعزیرات حکومتی شهرستان با قطعی شدن حکم صادره، این جریمه را دریافت کرد.

یونسی گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی همدان در یک منزل مسکونی محموله آرد را کشف کردند و پرونده این تخلف برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

* دریافت جریمه 2 میلیارد ریالی برای عرضه خارج از شبکه کود شیمیایی

رئیس تعزیرات حکومتی شهرستان نهاوند نیز از محکومیت دو میلیارد و 500 میلیون ریالی برای عرضه خارج از شبکه کود شیمیایی یارانه‌ای در شهرستان نهاوند خبر داد.

محمودرضا شکرائی گفت: این پرونده در شعبه اول بدوی نهاوند برای عرضه خارج از شبکه 190 کیسه انواع کود شیمیایی یارانه‌ای به ارزش یک میلیارد و 250 میلیون ریال رسیدگی و متخلف به پرداخت دو میلیارد و 500 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد و واحد اجرای احکام تعزیرات حکومتی شهرستان با قطعی شدن حکم صادره، این جریمه را دریافت کرد.

وی اظهار کرد: بازرسان اتاق اصناف شهرستان نهاوند در بازرسی از واحدهای صنفی عرضه کود شیمیایی، تخلف را احراز و گزارش آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 84257