شناسه خبر:86016
1403/6/6 14:42:00

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: 6 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری روستای پالنگان ازجمله نصب تابلوی واحدها و تأسیسات گردشگری فعال، اختصاص یافت.


منصور مهرزاد روز سه‌شنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: با کمک پنج میلیارد ریالی اعتبار سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به دهیاری روستای پالنگان برای انتخاب به‌عنوان روستای جهانی توسط سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)، برنامه‌های این روستا برای ایجاد زیرساخت‌ مورد نیاز و آماده‌سازی شتاب گرفته است.
وی افزود: در این راستا با همکاری فرمانداری کامیاران، اداره بهزیستی شهرستان، بخشداری مرکزی، شورای اسلامی و دهیاری روستای پالنگان، اعتباری افزون بر 6 میلیارد ریال برای نصب تابلوی واحدهای گردشگری فعال در سطح روستا اختصاص یافت.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان اضافه کرد: بر روی این تابلوها اطلاعاتی از واحدهای صنفی موجود در سطح روستا ازجمله فروشگاه صنایع‌دستی و محصولات روستایی، رستوران، نانوایی و خواربارفروشی در اندازه‌های مختلف درج شده است.
مهرزاد ادامه داد: همچنین در ماه‌های اخیر 53 تابلوی دو زبانه مسیریابی و راهنمای گردشگری در مبادی ورودی پالنگان و تعدادی تابلوی خوش‌آمدگویی و تفسیری نیز در جاده منتهی به روستا نصب شد.
وی یادآور شد: این اقدام با هدف توسعه زیرساخت‌های گردشگری، ارائه اطلاعات و معرفی جاذبه‌های گردشگری منطقه به گردشگران ورودی و ارتقای کیفیت خدمت‌رسانی به مردم انجام شده است.
روستای پالنگان کردستان یکی از هشت روستایی است که به‌عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در برنامه جهانی بهترین دهکده‌های گردشگری سال ٢٠٢٤ شرکت خواهد کرد.
این روستا دارای تفرجگاه‌های زیبا و گردشگرپذیر، مناطق طبیعی و تاریخی دیدنی، سوغات و صنایع‌دستی برجسته و مراکز فرهنگی- اقامتی بسیاری است که هر یک از آن‌ها می‌تواند نقش مهمی در رونق گردشگری و اقتصاد منطقه داشته باشد.

شناسه خبر 86016


Error
Whoops, looks like something went wrong.