شناسه خبر:86029
1403/6/6 18:23:00

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با بیان اینکه طی یک‌ونیم سال گذشته 25 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح استان همدان تعمیر و تجهیز شده، ابراز کرد: در این راستا شهر جوکار به‌صورت ویژه دیده شده است.


معصومه ابراهیمی‌هژیر سه‌شنبه 6 شهریورماه در آیین افتتاح سالن آمفی‌تئاتر کانون پرورش فکری شهر جوکار با بیان اینکه طی یک‌ونیم سال گذشته 25 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح استان همدان تعمیر و تجهیز شده، اظهار کرد: در این راستا شهر جوکار به‌صورت ویژه دیده شده است.
وی به 44 باب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح استان همدان اشاره کرد و گفت: ملایر دارای هشت باب و شهر جوکار دارای یک باب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.
ابراهیمی‌هژیر با بیان اینکه در کل کشور به‌ازای هر 50 نفر یک متر مربع فضای کانون داریم، افزود: در شهر جوکار به‌ازای هر یک‌نفر یک متر فضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وجود دارد.
وی ظرفیت سالن آمفی‌تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر جوکار را 72 نفر دانست و گفت: این سالن با 324 متر اعیان، 277 متر عرصه و 110 متر سالن و با اعتبار یک‌ونیم میلیارد تومان، به‌نام شهید نوجوان «علی‌محمد رضایی» افتتاح شد.
وی با بیان اینکه از این سالن در طول 32 سال گذشته به‌عنوان انباری استفاده می‌کردند، افزود: این سالن با استفاده از هزینه‌های جاری استان همدان با اعتبار یک‌ونیم میلیارد تومان تعمیر و بازسازی شد.
ابراهیمی‌هژیر غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان با رویکرد تربیتی و خانواده‌محور و ارائه بسته‌های فرهنگی و تربیتی مانند سرود، نمایش، جشنواره و مهرواره و حرکت از فعالیت‌های فردی به سمت فعالیت‌های گروهی را ازجمله اهداف ایجاد این سالن آمفی‌تئاتر برشمرد.
وی ابراز امیدواری کرد: با مطالبه‌گری مردم شاهد احداث یک سالن سینما و حضور و فعالیت بیش‌ازپیش فرزندان خود در مرکز فرهنگی، هنری و ادبی شهر جوکار باشیم.
هم‌زمان با پنجمین روز از هفته دولت، تعریض و بهسازی جاده اسلامشهر آق‌گل به سه‌راه قوزان به طول یک کیلومتر و 600 متر با اعتبار 20 میلیارد تومان نیز به بهره‌برداری رسید.
عملیات اجرایی دو‌ونیم کیلومتر دیگر از طول این جاده نیز قرار است ظرف یک ماه آینده پس از برگزاری مناقصه، با اعتبار 40 میلیارد تومان از محل اعتبارات شرکت نفت آغاز شود و با انجام این قسمت، درمجموع چهار کیلومتر از جاده اسلامشهر آق‌گل به سه‌راه قوزان بهسازی و تعریض می‌شود.
برای تعریض و بهسازی هر کیلومتر از این جاده 20 میلیارد تومان اعتبار و درمجموع به یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار برای 22 کیلومتر طول این جاده نیاز است که درصورت تأمین اعتبار، انجام خواهد شد.

شناسه خبر 86029


Error
Whoops, looks like something went wrong.