شناسه خبر:10615
1398/5/9 09:08:58

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان قصرشیرین گفت: هتل‌های این شهرستان پس از چندین سال انتظار، آماده پذیرایی از زائران اربعین 98 می‌شوند.

بهرنگ بابایی با اشاره به وجود 10 هتل، دو میهمانسرا و یک خانه‎مسافر در شهرستان قصرشیرین، اظهار کرد: از حدود 6، هفت سال پیش که مرز خسروی بسته شد، مراکز اقامتی قصرشیرین نیز به شکل تعطیل و یا نیمه‎فعال درآمدند.

وی با بیان اینکه بازگشایی مرز خسروی به آرزوی هتلداران این شهرستان تبدیل شده، تصریح کرد: ساخت هتل‌ها و مراکز اقامتی متعدد در قصرشیرین از ابتدا هم بر پایه مرز خسروی و تردد زائران از این مرز انجام گرفت که با بسته شدن این مرز، سرمایه‎گذاران مراکز اقامتی، متحمل ضرر شدند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان قصرشیرین با اشاره به برخی اخبار مبنی بر بازگشایی مرز خسروی برای اربعین سال 98، افزود: هتلداران شهرستان استقبال خوبی از این خبر داشته اند و در تدارک آماده سازی هتل هایشان برای میزبانی از زائرین اربعین هستند.

وی تاکید کرد: در نظر داریم در آینده ای نزدیک با همکاری فرمانداری قصرشیرین نشستی با هتلداران این شهرستان داشته باشیم تا به‎منظور آمادگی برای پذیرایی از زائران اربعین برنامه‎ریزی لازم را انجام دهیم.

بابایی عنوان کرد: ازآنجایی‎که تعدادی از مراکز اقامتی شهرستان در زلزله آبان 96 دچار خسارت شدند، لذا در ماه‌های گذشته اعتبارات خوبی به آنها دادیم تا اقدام به بهسازی و تعمیر واحدهایشان کنند.

وی میزان پرداخت تسهیلات به این مراکز اقامتی را بین 220 تا 900 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: خوشبختانه کار تعمیرات اکثر این واحدها به اتمام رسیده و برخی دیگر نیز در مراحل انتهایی کار قرار دارند که آن هم تا یکی دو هفته آینده تمام می‌شود.

 

شناسه خبر 10615