شناسه خبر:11141
1398/5/28 09:48:48
رئیس بنیاد غدیر استان همدان

راهپیمایی غدیریون

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس بنیاد غدیر استان همدان با اشاره به پیش‌بینی برگزاری بیش از یکصد عنوان برنامه در عید غدیر گفت: جشن بزرگ غدیر در میدان امام(ره) برگزار می‌شود.حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسنی‌حلم روز گذشته در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در تاریخ اسلام عیدی بزرگتر از عید غدیر نیست اظهار کرد: لازم است همگی از این عید در جهت تعالی و رشد جامعه بهره بگیریم و پیام این روز بزرگ را دریافت کرده و طبق فرمایش پیامبر گرامی اسلام رفتار کنیم.

وی با بیان اینکه امروز همه ما موظف هستیم دستور پیامبر(ص) را به دیگران ابلاغ کنیم افزود: بزرگداشت غدیر بزرگداشت تمام درس‌های انسانی و اسلامی است.

رئیس بنیاد غدیر استان همدان با بیان اینکه اگر عید غدیر را به عنوان یک عید و جشن برگزار می‌کنیم تأثیر آن در تمام فضایل جامعه قابل مشاهده است بیان کرد: صاحب غدیر خود منشأ تمام کمال انسانی است.

وی با اشاره به اینکه یکی از پیام‌های غدیر حاکمیت سیاسی اسلام است در ادامه به برنامه‌های عید سعید غدیر خم اشاره کرد و گفت: در جای جای استان برنامه‌های غدیر برگزار خواهد شد تا همه مردم در آن مشارکت داشته باشند.

حسنی‌حلم در ادامه افزود: راهپیمایی «غدیر» در کبودراهنگ، فامنین و همدان برگزار می‌شود.

وی از نورافشانی در شهرستان‌ها و همدان در شب عید غدیر در میدان امام(ره) خبر داد و گفت: جشن بزرگ غدیر نیز فردا در پیاده‌راه میدان امام (ره) بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود.

     راهپیمایی غدیریون

رئیس بنیاد غدیر استان همدان خاطرنشان کرد: در روز عید غدیر راهپیمایی غدیریون ساعت 10 صبح با حضور نونهالان قرآنی، طلاب و اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.

وی از تجلیل از سادات در حسینیه امام(ره)‌ و تجدید ییعت نونهالان و نوجوانان قرآنی با امام جمعه خبر داد و اضافه کرد: کاروان غدیریون با حرکت 110 خودرو در روز عید غدیر از پارک کودک حرکت کرده و در میدان امام (ره) تجمع می‌کند.

حسنی‌حلم با اشاره به برگزاری جشن عید غدیر در تپه عباس‌آباد در روز عید گفت: جشن ویژه خواهران در حسینیه بیت‌العباس در خیابان فرعی باباطاهر فردا ساعت 17 برگزار خواهد شد.

وی از اهدای نان رایگان در مناطق محروم خبر داد و گفت: جشن بزرگ ولایت در فرهنگسرای ولایت واقع در محله خضر برگزار می‌شود.

      برگزاری 14 جشن در روستاهای همدان

رئیس بنیاد غدیر استان همدان از برگزاری 14 جشن در روستاهای همدان خبر داد و گفت: پویشی به عنوان «نان و پنیر و سبزی» طراحی و طی این هفته نسبت به برگزاری آن اقدام خواهد شد.

وی با بیان اینکه هتل‌های همدان به مسافرانی که نام «محمد» و «علی» دارند در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه این هفته 50 درصد تخفیف برای اقامت خواهند داد افزود: اصناف نیز ایستگاه صلواتی دایر خواهند کرد.

حسنی‌حلم از تجلیل سادات از سوی بنیاد شهید خبر داد و افزود: در حوزه‌های علمیه خواهران نیز جشن‌های ویژه‌ای پیش‌بینی شده است.

     مسابقات خطبه‌خوانی غدیر در روستاها برگزار می‌شود

وی اضافه کرد: مسابقات خطبه‌خوانی غدیر در روستاها برگزار می‌شود و در این راستا سازمان تبلیغات نیز با اعزام بیش از 200 مبلّغ به نقاط مختلف فرهنگ غدیر را تبیین می‌کند.

رئیس بنیاد غدیر استان همدان با اشاره به اینکه اداره کل اوقاف نیز بیش از یکصد برنامه در نظر دارد افزود: 20 هزار اطعام غذا توسط مردم و هیئت‌های مذهبی در استان پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه سه شب در آرامگاه ایستگاه صلواتی توسط اصناف برپا خواهد شد گفت: میراث فرهنگی نیز در این روز تخفیف در بازدید از موزه‌ها و اماکن دیدنی برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته است.

شناسه خبر 11141