شناسه خبر:1140
1397/7/15 13:47:23

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان گفت: مشکل معارض ورودی شهر زیرزمینی سامن مرتفع و کار مرمت آغاز شده 
است.
علی خاکسار در این رابطه با بیان اینکه مرمت سایت ورودی شهر زیرزمینی سامن در دهه فجر به افتتاح نمی‌رسد، افزود: تا کنون 200 میلیون تومان به این امر تخصیص یافته و پیش‌بینی می‌شود برای اتمام 300 میلیون تومان دیگر اعتبار نیاز باشد.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری سومین همایش بین‌المللی دستکندها در راستای معرفی دو مجموعه شهرهای زیرزمینی سامن و ارزانفود در 17 تا 19 مهرماه ادامه داد: از کشورهای دیگر آماده پذیرش میهمان هستیم.
خاکسار با بیان اینکه کمیته علمی از اساتید باستان‌شناس ایران و سایر کشورها تشکیل شده که مقالات مختلفی که در این همایش ارائه می‌شود را تحلیل و بررسی می‌کنند، خاطرنشان کرد: در این همایش بین‌المللی دستاوردهای علمی و مقالات به‌‌روز دنیا در زمینه دستکند ارائه و در پایان کتاب مجموعه مقالات در این زمینه منتشر می‌‌شود.
معاون گردشگری استان همدان یادآور شد: این همایش سه روزه بوده و دو روز اول در دانشگاه بوعلی‌‌سینا مباحث علمی آن مطرح می‌شود و در روز سوم نیز از مجموعه دستکندهای استان شامل شهر زیرزمینی سامن، ارزانفود، تپه نوشیجان و ... بازدید شده و به معرفی آثار تاریخی استان همدان می‌پردازیم.
رئیس شورای اسلامی شهر سامن در 30 مردادماه امسال در جمع خبرنگاران اظهار کرد: محوطه ورودی شهر زیرزمینی سامن در تملک شرکت مخابرات است که در راستای تملک آن جلسات متعددی برگزار شده است.
رضا گل‌محمدی با اشاره به اینکه از محل اعتبارات ملی و استانی برای ساخت ورودی شهر زیرزمینی سامن 300 میلیون تومان اعتبار پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: به محض طی مراحل قانونی و انجام تملک، این اعتبار تخصیص یافته و عملیات اجرایی آغاز می‌شود.
 
منبع : ایسنا

شناسه خبر 1140