شناسه خبر:11457
1398/6/9 08:39:44
در دومین المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور؛

کردستان در رتبه چهارم قرار گرفت

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل ورزش و جوانان کردستان در خصوص آخرین وضعیت ورزشکاران و جایگاه این استان در جدول مسابقات، گفت: در حال حاضر در رده چهارم جدول نتایج نهایی رده‎بندی توزیع مدال قرار داریم.

دومین المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور از دو هفته پیش با حضور 34 هزار ورزشکار آغازشده که ورزشکاران در 99 رشته مختلف به میزبانی 19 استان در حال رقابت هستند.

حامد جولایی اظهار کرد: دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور در 99 رشته ورزشی در بخش دختران و پسران به میزبانی 19 استان کشور در حال برگزاری است که ورزشکاران کردستانی حاضر در این دوره از رقابت‌ها تا پنج‎شنبه گذشته موفق شده‎اند 60 مدال رنگارنگ را کسب کنند.

وی افزود: در بخش آقایان ورزشکاران کردستانی، 15 مدال طلا، 18 نقره و 17 برنز را کسب کرده‌اند و در بخش دختران نیز دو مدال طلا، دو نقره و 6 برنز به دست آمده‏‎است.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان تصریح کرد: درمجموع، ورزشکاران کردستانی با کسب 17 مدال طلا، 20 نقره و 23 برنز توانسته‎اند جایگاه چهارم این دوره از رقابت‌ها را تا امروز به دست آورند.

جولایی یادآوری کرد: استان‌های تهران با 77 مدال، اصفهان با 72 مدال و مازندران با 53 مدال رده‌های اول تا سوم جدول رده‎بندی را به خود اختصاص داده‎اند و با توجه به اینکه استان مازندران در کسب مدال طلا موفق‎تر بوده، توانسته با تعداد کمتر مدال، بالاتر از استان کردستان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 899 مدال رنگارنگ در میان مستعدان ورزش کشور توزیع شده‎است، بیان کرد: منطقه آزاد اروند و منطقه آزاد کیش تا شب گذشته موفق به کسب مدال نشده‎اند.

 

شناسه خبر 11457