شناسه خبر:11493
1398/6/10 09:35:28
نماینده ولی فقیه در استان کردستان:

هدف امام حسین(ع) حاکم شدن حکومت اسلامی بر جهان بود

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: باید هدف امام حسین (ع) محقق شود چراکه شهادت ایشان برای حاکم شدن حکومت اسلامی بر جهان بود و همه ما باید این هدف را در پیش بگیریم.

آیت‌الله سید محمد حسینی‌شاهرودی روز گذشته در کارگاه تخصصی آموزش مداحی با موضوع تربیت و توانمندسازی مداحان ارزشی و انقلابی در شهر سنندج، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که مداحان باید از فرصت مداحی برای ترویج آموزه‌های دین استفاده کنند و لازم است این کلام رهبری آویزه گوش مداحان قرار گیرد.

وی عنوان کرد: گاهی یک مداح از یک سخنران، اثرگذاری بیشتری دارد و باید از این فرصت برای ترویج معارف دین و سوق دادن جوانان به سمت دین استفاده برد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه بسیاری از جوانان به برنامه‌های دینی ورود پیدا نمی‌کنند، تصریح کرد: این جوانان در برنامه‌های ویژه امام حسین (ع) پیشقدم می‌شوند و هیئت‌داری می‌کنند و همین امر فرصتی برای ورود جوانان و جذب آن‎ها به فعالیت‌های دینی و مذهبی است.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی، دشمن‌شناسی را مسؤولیت بزرگی دانست و افزود: گاهی دشمنان خود را بجای دوست جا می‌زنند اما باید هوشیار بود و جوانان را نسبت به مسائل آگاه کرد.

وی اضافه کرد: اگر حواسمان نباشد دشمن تا درون خانواده‌های ما ورود پیدا می‌کند، بنابراین باید جوانان دوست و دشمن را بشناسند و اقتدار کشور را حفظ کنند؛ ما مسؤولان هم رسالت داریم در ماندگاری ارزش‌های دینی، اسلامی و آشنایی جوانان با این مهم گام برداریم‌.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه هزینه مقاومت به‎مراتب کمتر از هزینه تسلیم در برابر دشمنان است، بیان کرد: ما برای انقلابی‌ بودن و مقاومت‌مان تلاش کرده‌ایم که باید همچنان ماندگار بماند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی به اهداف امام حسین (ع) از قیام عاشورا پرداخت و اذعان کرد: هدف از شهادت امام حسین برای حاکم شدن حکومت اسلامی بر جهان بود و همه ما باید این هدف را در پیش بگیریم.

وی همچنین با اشاره به اینکه در قرآن کریم موارد مختلفی در خصوص اهل‌‎بیت اشاره شده، ادامه داد: نام‌هایی مانند فاطمه، حسن و حسین که در عرش در ردیف نام‌های خداوند نوشته شده، ارزشمند است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: خداوند به عظمت اولیا و انبیا در قرآن کریم اشاره کرده‎است و بیان این‎ها برای آشنایی مردم ضرورت دارد.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی اضافه کرد: سیر تکاملی از حضرت آدم آغاز شده و به جایی خواهد رسید که بشر به بلوغ برسد، بتواند ایستادگی کند، مستکبران را کنار بزند و به قدرت برسد که بی‌شک این اراده خداوند است.

شناسه خبر 11493