شناسه خبر:12063
1398/6/30 09:47:39

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه گفت: تا‌‌کنون 150 موکب از سراسر استان مجوز خود را در ستاد ثبت کرده‌اند و آماده خدمت‌رسانی در ایام اربعین هستند.

بهمن صحرایی از آمادگی کامل موکب‌های اربعین خبر داد و اظهار کرد: از آنجا که ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مسئولیت اسکان و مشارکت‌های مردمی را برعهده دارد، نصب و جواز برپایی موکب با ستاد بازسازی عتبات عالیات است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه افزود: تا‌‌کنون 150 موکب از سراسر استان مجوز خود را در ستاد ثبت کرده‌اند و آماده خدمت‌رسانی در ایام اربعین هستند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مرز خسروی در سال جاری بازگشایی شده است، خوشبختانه 30 درصد مشارکت مردم نسبت به سال گذشته برای برپایی موکب افزایش یافته است.

صحرایی درخصوص زمان ثبت‌نام و گرفتن مجوز موکب گفت: با توجه به درخواست‌های زیاد مردمی برای برپایی موکب، تاریخ گرفتن مجوز را تا هفته آینده یعنی هفتم مهرماه سال‌ جاری تمدید کردیم، امیدواریم شاهد مشارکت حداکثری باشیم.

      اسلام‌آباد غرب- مرز خسروی مسیر اصلی برپایی‌ موکب‌ها است

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه با تأکید بر اینکه موکب‌داران مسیر جدید را برای برپایی انتخاب کنند، افزود: به‌دلیل باز شدن مرز خسروری مسیر جدید اسلام‌آباد غرب- دالاهو- سرپل‌ ذهاب و مرز خسروی را برای برپایی موکب‌ها درنظر گرفتیم و امیدواریم موکب‌داران با انتخاب این مسیر پذیرایی خوبی از زائران را به نمایش بگذارند.

وی با اشاره به مسیرهای دیگر، عنوان کرد: موکب‌ها در مسیر کنگاور به سمت بیستون، سنقر به بیستون و کامیاران و بیلوار به سمت مرز طبق روال گذشته فعالیت خواهند داشت و به‌صورت رفت‌وبرگشت از زائران پذیرایی خواهند کرد؛ همچنین در شهر کرمانشاه نیز موکب‌هایی مقرر شده‌اند تا در ورودی و خروجی شهر خدمت‌رسانی کنند.

شناسه خبر 12063