شناسه خبر:12128
1398/6/31 12:41:47
رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان

اجلاس "راه ابریشم" معرفی همدان در بعد بین الملل را شتاب می‌دهد

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان گفت: اجلاس جهانی "راه ابریشم" می‌تواند عامل شتاب دهنده معرفی همدان در ابعاد بین‌المللی است.

جواد گیاه شناس با اشاره به ظرفیت‌های اجلاس جهانی راه ابریشم اظهار کرد: اجلاس جهانی "راه ابریشم" راهی برای برقراری تعامل همه جانبه در توسعه گردشگری همدان در ابعاد بین‌المللی است.

وی با بیان اینکه میزبانی از کنگره‌های مهم بین‌المللی نقش فزاینده ای در ارتقای دیپلماسی عمومی کشور دارد اضافه کرد: میزبانی این رویداد بزرگ فرهنگی با فرصت یابی مناسب و هوشمندی مدیران همدان انجام شده و تعامل سازنده آنها در این زمینه قابل تقدیر است.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: افزایش تعاملات بین‌المللی استان می‌تواند بستر معرفی ظرفیت‌های اقتصادی، فرهنگی و گردشگری همدان را در تراز بین‌المللی مهیا کند.

وی با بیان اینکه "راه شاهی" به عنوان بخش باقیمانده جاده ابریشم یکی از جاذبه‌های مغفول گردشگری همدان است گفت: احیای "راه شاهی" ابریشم که بخشی از راه باستانی غرب و مدیترانه را به مرکز ایران متصل کرده، می‌تواند یک قطب جدید گردشگری در همدان ایجاد کند.

گیاه شناس در پایان صحبت‌های خود تاکید کرد: مسوولان استانی به طور جدی برای بازسازی باقیمانده جاده ابریشم و ایجاد قطب جدید گردشگری در همدان اقدام کنند

شناسه خبر 12128