شناسه خبر:12280
1398/7/4 09:29:52

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) همدان گفت: خیران این استان از ابتدای سال جاری تا کنون 52 میلیارد و 520 میلیون ریال صدقه پرداخت کرده‌اند.

پیمان ترکمانه روز چهارشنبه افزود: این میزان صدقه جمع‌آوری شده نسبت به مدت مشابه گذشته نزدیک به 6 درصد افزایش دارد.

وی عنوان کرد: این میزان افزایش در حالی است که در یک‌سال گذشته دو هزار و 24 صندوق بزرگ از معابر، 874 صندوق از اماکن و 6 هزار و 54 صندوق صدقات کوچک به دلیل کاهش میزان گردش وجه نقد در جامعه جمع‌آوری‌شده است.

ترکمانه ادامه داد: در تلاش هستیم تا با دریافت صدقات مردم شریف و نیکوکار استان از طریق روش‌های نوین و غیرحضوری، خدمات شایسته‌تری را به نیازمندان ارائه کنیم تا شرایط پرداخت صدقات را برای عموم هم استانی‌های آسان شود.

وی با تشریح روش‌های نوین و الکترونیکی پرداخت کمک‌های مردمی، یادآور شد: مردم نیکوکار استان می‌توانند از روش‌های آسان همچون تلفن گویای 0968877، نصب نرم‌افزارهای کاربردی سکه و سنا، ارسال عدد 1 به سامانه پیامکی 8877، پرداخت از طریق دستگاه‌های کارت‌خوان یا خودپرداز، واردکردن کد #081*8877* در تلفن همراه و یا با ورود به سایت www.emdad.ir نسبت به پرداخت صدقات خود اقدام کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) همدان با اشاره به نحوه هزینه کرد صدقات جمع‌آوری‌شده، ادامه داد: صدقات جمع‌آوری‌شده برای مددجویان در قالب کمک‌های درمانی، پرداخت جهیزیه، آموزش و امور فرهنگی، کمک به تامین و تعمیر منازل مسکونی مددجویان، ایجاد اشتغال و کمک‌های موردی هزینه می‌شود.

بر اساس آخرین آمار نزدیک به 86 هزار تن از جمعیت استان همدان از خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) بهره می‌برند.

شناسه خبر 12280