شناسه خبر:12614
1398/7/13 08:51:48

سپهرغرب، گروه خبر: درحالی که لزوم استفاده از دستگاه کارت‌خوان در مطب‌ها ابلاغ شده و تمامی مطب‌ها به کارت‌خوان مجهز هستند، اما برخی از پزشکان به بهانه‌های مختلف از استفاده این دستگاه سر باز می‌زنند.

از ابتدای سال‌ جاری نصب دستگاه کارت‌خوان در مطب‌ پزشکان کشور اجباری شد، اجرای این طرح در راستای احیای حقوق عامه و برخورد با تخلف‌های فرار مالیاتی عنوان شد.

تعدادی از شهروندان ایلام ادعا دارند اکثر مطب‌های ایلام فاقد دستگاه کارت‌خوان هستند و یا درصورت تجهیز استفاده‌ای از این دستگاه‌ها صورت نمی‌پذیرد و خواستار برخورد قانونی با این متخلفان هستند.

رضایی، یکی از شهروندان ایلام می‌گوید: برای معالجه مادرم به یکی از مطب‌های سطح شهر مراجعه کردم، منشی هزینه ویزیت را نقد درخواست کرد، درحالی که این مکان به دستگاه کارت‌خوان مجهز بود.

عبدی، دیگر شهروند ایلامی نیز گفت: برخی مطب‌ها در نخستین برخورد با ارباب‌رجوع ادعا می‌کنند که دستگاه کارت‌خوان محل کار خراب است و هزینه باید نقد پرداخت شود، اگر واقعاً کار با دستگاه کارت‌خوان در سطح مطب‌ها اجباری است، پس چرا باید این پزشکان در روز روشن تخلف کنند؟

سبحانی نیز در این راستا می‌گوید: ماه گذشته به مطب دندانپزشکی مراجعه کردم که فاقد دستگاه کارت‌خوان بود، ازاین‌رو بیماران برای پرداخت هزینه ویزیت مجبور به استفاده از عابر بانک‌های سطح شهر می‌شدند.

      گزارش مطب‌های فاقد کارت‌خوان به سامانه 1526

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام گفت: تمامی مطب‌های سطح شهر ایلام مجهز به دستگاه کارت‌خوان هستند، اگر فردی به مطب پزشکی مراجعه کرد و آن مکان دستگاه کارت‌خوان نداشت، به سامانه 1526 گزارش دهند.

عزیزالله عباسپور افزود: هم‌اکنون 374 پزشک دارای مطب در ایلام مشمول پرداخت مالیات هستند.

عباسپور در بخش دیگری از سخنان خود به تکالیف مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی اشاره و ارائه اظهارنامه عملکرد، اظهارنامه مالیات بر ارزش‌افزوده، فهرست معاملات فصلی و همچنین نصب کارت‌خوان برای مطب‌های پزشکان را بخشی از این تکالیف عنوان کرد.

وی اظهار کرد: برای مبارزه با فرار مالیاتی، عزم ملی و مشارکت همه دستگاه‌ها لازم است.

مدیرکل امور مالیاتی استان در ادامه به بیان فرصت استثنایی برای بخشودگی جرائم مالیاتی پرداخت و گفت: مؤدیان تا پایان مهرماه فرصت دارند از طرح بخشودگی 100 درصدی جرائم مالیاتی استفاده کنند.

شناسه خبر 12614