شناسه خبر:1272
1397/7/19 12:09:00
معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه مطرح کرد

روزنامه سپهرغرب، اهرم هم‌افزایی منطقه چهار کشور

سپهرغرب، گروه خبر - طاهره ترابی‌مهوش: معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه روزنامه سپهرغرب به دلیل گستره منطقه‌ای می‌تواند هم در بیان مطالبات و خواسته‌ها و در عین‌های نیازهای مشترک منطقه‌ای (منطقه چهار کشور) و هم در خصوص هم‌افزایی بیشتر ورود مثبتی داشته باشد، گفت: درواقع این رسانه می‌تواند هم دربرگیرنده مطالبات مردمی در سطح منطقه و هم بیانگر دیدگاه‌های مسؤولان، مدیران و انعکاس آن در بین افکار عمومی باشد.
در عرصه‌های سیاسی، وسایل ارتباط‌جمعی نقش غیرقابل‌انکار و مؤثری را دارا هستند؛ از بسیج عمومی و جهت‌دهی افکار جمعی تا کمک به شیوه‌های حکومت‌داری، نظارت بر عملکرد و کارکرد آرمان‌های دولتی، تقویت نهادهای مدنی، ترغیب شهروندان به مشارکت گسترده ملی، تحریک احساسات ملی و سیاسی جامعه، برملا کردن زد و بندهای پشت پرده در جریانات سیاسی، انتقال پیام و خواست‌های مردم به دولت و منعکس ساختن فعالیت‌ها، برنامه‌ها و عملکردهای دولت در جامعه.
از سوی دیگر رسانه‌ها نقش نیرو و اهرم قوی فشار را در سمت‌وسو دادن جریانات سیاسی به عهده می‌گیرد، پس با توجه به این رویکرد بر آن شدیم تا به‌اتفاق هیئت تحریریه سپهرغرب در دفتر محمدابراهیم الهی‌تبار معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه حاضرشده و در نشستی صمیمی ازآنجایی‌که این رسانه به لحاظ گسترده فعالیت منطقه‌ای محسوب می‌شود بر آن شدیم تا از طریق هم‌افزایی بیشتر، تعامل بهتری را در راستای رسالت کاری خود رقم بزنیم که در ادامه نخستین بخش از گفت‌وگو را می‌خوانید:
مدیرمسؤول روزنامه سپهرغرب با ارائه گزارشی در خصوص روند کاری این رسانه طی ده سال گذشته با اشاره به اینکه ان‌شاءالله در آذرماه سال جاری دهمین سال چاپ این رسانه منطقه‌ای را تجربه خواهیم کرد، گفت: این رسانه منطقه‌ای با توجه به فعالیت خود با افزایش مطالبه‌گری مردم در استان‌های زیرمجموعه مختلف، می‌تواند رقابت مثبتی را در توسعه استان ایفا کند.
سید حسن قشمی با بیان اینکه بعد از زلزله، استان کرمانشاه تقریباً در هر هفته میزبان تعدادی از مقامات سیاسی و کشوری بوده که این امر خود فرصتی است برای رشد این استان، عنوان کرد: متأسفانه بازتاب خبرهای کرمانشاه در رسانه‌ها اندک است.
وی خاطرنشان کرد: امیدوارم این حضور منجر به افزایش تعامل رسانه‌ای بیش از پیش باشد تا بتوانیم از این فضا برای انعکاس اخبار امیدوارکننده و درعین‌حال واقع‌گرایانه بهره‌مند شویم.
     کشور از سوی وزارتخانه به شش منطقه تقسیم شد
معاون امنیتی- سیاسی استانداری کرمانشاه با اشاره به ظرفیت بکر رسانه‌ای روزنامه سپهرغرب به لحاظ منطقه‌ای بودن، تأکید کرد: بر اساس تقسیمات کشوری، از سوی وزارت کشور به شش منطقه تقسیم شد که بر این اساس منطقه چهار کشوری شامل استان‌های کرمانشاه، همدان، لرستان، مرکزی، خوزستان و ایلام است.
     کرمانشاه دبیر منطقه چهار کشوری
محمدابراهیم الهی‌تبار با بیان اینکه جلسات هم‌اندیشی بین استانداران این استان‌ها طی ماه‌های اخیر به‌صورت مستمر در حال انجام است، تشریح کرد: دبیری منطقه چهار کشوری بر عهده استانداری کرمانشاه است و تاکنون دو جلسه با حضور استانداران و مقامات کشوری (یک جلسه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگری با حضور معاون سیاسی وزیر کشور) برگزار شده‌است.
وی با اشاره به‌ اینکه به‌تبع برگزاری این جلسات، نشست‌هایی نیز با حضور حوزه معاونت‌های سیاسی- امنیتی و نیز معاونت‌های عمرانی و مدیران میراث فرهنگی این استان‌ها برگزار شده، اذعان کرد: این جلسات در راستای هم‌افزایی منطقه‌ای و نیز نیل به کار گروهی در استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود برگزار می‌شود.
     هم‌افزایی منطقه‌ای در راستای بهره‌مندی از ظرفیت‌های گردشگری، مرزی، صنعتی و خدمات برتر
الهی‌تبار با اشاره به ظرفیت‌هایی همچون گردشگری، دارا بودن مرز و ایجاد ظرفیت‌های صنعتی و خدمات برتر که بتواند سرویس‌دهی منطقه‌ای را به دنبال داشته باشد، ابراز کرد: در راستای رسیدن به اهداف مشترک، دیداری با رئیس دفتر ریاست جمهوری داشته و به دنبال آن هستیم تا ملاقاتی نیز با معاون اول رئیس‌جمهور ترتیب دهیم تا بتوانند مباحث و ظرفیت‌های خاص منطقه و نیازهای تعریف‌شده را با این مقامات در میان بگذارند.
معاون امنیتی- سیاسی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه این هم‌اندیشی یک حرکت میمون و خجسته است، اذعان کرد: در حال حاضر موضوع ادامه اتوبان همدان- ساوه به سمت ایلام و خسروی با مشارکت بخش خصوص مطرح‌شده و حتی برای محور بیستون تا حمیل ایلام نیز بخش خصوصی پای‌کار آمده و قرارداد لازم منعقد شده‌است.
وی با اشاره به اینکه به نظر بنده روزنامه سپهرغرب به دلیل گستره منطقه‌ای می‌تواند هم در بیان مطالبات و خواسته‌ها و در عین‌های نیازهای مشترک منطقه‌ای (منطقه چهار کشور) و هم در خصوص هم‌افزایی بیشتر ورود مثبتی داشته باشد، گفت: درواقع این رسانه می‌تواند هم دربرگیرنده مطالبات مردمی در سطح منطقه و هم بیانگر دیدگاه‌های مسؤولان، مدیران و انعکاس آن در بین افکار عمومی باشد.
الهی‌تبار در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص نقش رسانه‌ها در استان کرمانشاه، ابراز کرد: ما باید نگرش به این حوزه را هم اصلاح و هم تقویت کنیم.
     شکل‌گیری شورای اطلاع‌رسانی کرمانشاه
این مقام مسؤول از شکل‌گیری شورای اطلاع‌رسانی و برگزاری سه جلسه برای رسیدن به اهداف فوق خبر داد و افزود: نگرش موجود هم باید در بین مدیران، هم اصحاب رسانه و هم در بین متولی امر رسانه تغییر کند.
وی تصریح کرد: این تغییر نگرش‌ها باید به سمتی حرکت کند که بتوانیم رسانه‌های خوبی را در شأن رسالت رسانه‌ای ایجاد کنیم.
معاون سیاسی- امنیتی استانداری کرمانشاه ضمن قدرانی از فعالیت‌ها و تلاش‌های صورت گرفته از سوی روزنامه سپهرغرب در راستای پوشش اخبار و اطلاعات باهدف بهبود هم‌افزایی منطقه‌ای، اذعان کرد: امید است این رسانه بتواند در این بخش از فعالیت خود نقش‌آفرینی مؤثری را داشته باشد.

شناسه خبر 1272