شناسه خبر:12747
1398/7/16 10:06:35

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس بهداری نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: مجهزترین بیمارستان نیرو‌های مسلح در استان کرمانشاه به مناسبت هفته ناجا به بهره‌برداری رسید.

مراسم افتتاح بیمارستان حضرت ابوالفضل عباس(ع) نیروی انتظامی کرمانشاه روز گذشته به مناسبت هفته ناجا با حضور معاون هماهنگ‎کننده ناجا، مدیرعامل خدمات درمانی نیروهای مسلح، فرمانده انتظامی استان، فرماندار کرمانشاه، معاون امور عمرانی استانداری، مدیرکل بیمه سلامت استان و جمع کثیری از فرماندهان ناجا در خیابان گمرک برگزار شد.

رئیس بهداری نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در این مراسم با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، اظهار کرد: برای پیگیری معیشتی کارکنان ناجا قدم‌های مؤثری برداشته شده و این سومین بیمارستان است که در مناطق کم‎برخوردار احداث شده‌است.

محمدرضا حسینی با اشاره به اینکه این نخستین بیمارستان مجهز نیرو‌های مسلح در استان کرمانشاه است، افزود: این بیمارستان با امکانات و تجهیزات اورژانس، رادیولوژی، پذیرش، اتاق انتظار، احیای قلبی تنفسی، تزریقات و پانسمان، ایزوله عفونی، ایزوله روانی، آزمایشگاه، داروخانه، بستری مردان و زنان، درمانگاه دندانپزشکی، حوزه ریاست بیمارستان و سایر امکانات و تجهیزات امروز به بهره‌برداری رسید.

وی از فعالیت 79 نفر نیروی انسانی، 29 نفر در رسته پشتیبانی، 156 نفر کارکنان قراردادی و 22 نفر وظیفه در این بیمارستان خبر داد و تصریح کرد: هزینه هر تخت یک‌ میلیارد تومان بوده که درمجموع 100 میلیارد تومان برای این بیمارستان پنج طبقه با امکانات و تجهیزات کافی هزینه شده‌است.

حسینی، مساحت این بیمارستان را پنج هزار و 300 متر مربع، یک‌ هزار و 700 متر مربع زیربنا با نوع سازه فلزی، پیچ مهره‌ای عنوان و اذعان کرد: این بیمارستان هم‌اکنون با 113 تخت، فعالیت خود را آغاز کرده البته گنجایش 120 تخت در پنج طبقه را دارد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه نیز در ادامه، گفت: راه‌اندازی این بیمارستان در کرمانشاه یکی از دغدغه‌های معاونت هماهنگ‎کننده ناجا بود که امیدوارم این مرکز بتواند شفابخش برای شاغلان و بازنشستگان باشد.

سردار علی‌اکبر جاویدان ضمن تشکر از تمامی کسانی که در راه‌اندازی این بیمارستان همکاری داشته‌اند از خداوند برای آنان طلب توفیق ویژه کرد.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه نیز با اشاره به حوادث چند سال اخیر از قبیل زلزله، سیل و خدمات شایان توجه در حوادث غیرمترقبه و ایجاد امنیت در استان، اظهار کرد: این بیمارستان منطقه‌ای در مکان مناسبی ساخته شده به‎طوری‎که تمام بخش‌های استان به آن دسترسی دارند.

مهرداد سالاری گفت: می‌توانیم از تخت‌های خالی آن برای خدمات‌دهی به بیماران کشور عراق استفاده کنیم تا بتوانیم خدمات بهتری در زمینه توریسم درمانی داشته باشیم.

وی تأکید کرد: مردم استان، نیروی انتظامی را دوست داشته و از خدمات آن‌ها ابراز رضایتمندی دارند.

گفتنی است؛ هم‎زمان با افتتاح بیمارستان ابوالفضل العباس (ع) در کرمانشاه، بیمارستان‌های ناجا در استان‌های تهران، خوزستان، کرمان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، بندرعباس و فارس از طریق ویدئوکنفرانس افتتاح شد و در پایان مراسم از کارکنان نمونه تقدیر به عمل آمد.

شناسه خبر 12747