شناسه خبر:12764
1398/7/17 08:20:54

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره استاندارد ملایر از صدور 571 گواهینامه انطباق کالای صادراتی در ملایر طی یک سال گذشته خبر داد.

داریوش خالقی روز گذشته در جمع خبرنگاران در ملایر با اشاره به 22 مهرماه به عنوان «روز جهانی استاندارد» اظهار کرد: شعار امسال روز جهانی استاندارد «استانداردهای ویدیوی خالق صحنه جهانی» است.

وی با بیان اینکه در عصر حاضر پیشرفت دانش و فناوری‌های مرتبط با ابزارهای ارتباطی به تصاویری ویدئو رسیده که شاهد استفاده آن در علوم مختلف تحقیقات و آموزش علوم پزشکی سرگرمی‌ها و گذراندن اوقات فراغت هستیم گفت: بنابر گستره وسیع استفاده از ابزارهای ارتباطی ضرورت استانداردسازی بیش از پیش آشکار می‌شود.

رئیس اداره استاندارد ملایر با اشاره به اینکه اداره استاندارد ملایر از دهه 40 تاسیس شده است افزود: در حال حاضر استاندارد ملایر دو شهرستان ملایر و نهاوند را زیر پوشش دارد.

وی با بیان اینکه 115 واحد در بخش‌های مختلف زیر پوشش اداره استاندارد ملایر هستند گفت: از این تعداد 73 واحد صنعتی در ملایر و 42 واحد نیز در شهرستان نهاوند است‌.

خالقی با اشاره به عملکرد اداره استاندارد ملایر از مهرماه سال گذشته تا مهر امسال، از صدور 15 پروانه و مجوز کاربرد علامت استاندارد خبر داد و افزود: تعداد تعلیق و ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد نیز 11 مورد بوده است.

وی تعداد بازدیدهای فنی و نظارتی را 111 مورد دانست و تصریح کرد: یک ‌هزار و 244 مورد نمونه‌برداری محصول نیز از مهر سال گذشته تا امسال انجام شده است.

رئیس اداره استاندارد ملایر از صدور 83 مورد تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور خبر داد و با اشاره به انجام 571 گواهینامه انطباق کالای صادراتی گفت: وزن محموله‌های این تعداد گواهینامه 19 هزار و 43 مورد بوده است.

رئیس اداره استاندارد ملایر با اشاره به صدور و تمدید مجوز بهره‌برداری تجهیزات شهربازی به تعداد 44 دستگاه افزود: تعداد بازرسی‌های شهربازی نیز در این مدت 18 مورد بوده است.

وی از انجام یک‌هزار و 216 بازرسی از بازار عرضه محصول خبر داد و اضافه کرد: نمونه‌برداری از بازار فلزات گرانبها نیز 75 مورد بوده است.

خالقی بررسی صحت عملکرد نازل‌های سوخت را 320 مورد عنوان کرد و افزود: بررسی صحت عملکرد لوازم توزین در واحدهای صنفی نیز در یک سال گذشته یک‌هزار و 200 مورد و اقدامات حقوقی در در این مدت نیز 9 مورد بوده است.

شناسه خبر 12764