شناسه خبر:12948
1398/7/22 09:41:25

سپهرغرب، گروه خبر: 17 هزار و 470 کیلوگرم انواع بذر مورد نیاز برای اجرای طرح‌های بیولوژیکی در حوزه‌های آبخیز با حضور رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به شهرستان‌های مختلف کردستان ارسال و توزیع شد.

این محموله‌ها روز گذشته از محوطه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان و با حضور خلیل آقایی رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، حسین فیروزی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، مدیرکل منابع طبیعی و رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان به 10 شهرستان استان ارسال شد.

بذر جاشیر، کما، اسپرس، آگروپایرون، آوندول، یونجه، کاستی و ختمی ازجمله بذرهایی است که در قالب این محموله‌ها به شهرستان‌های استان برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در هشت هزار و 19 هکتار از منابع طبیعی استان ارسال شد.

این بذرها با همکاری 50 بهره‌بردار از سطح مراتع استان و از محل صندوق توسعه ملی تهیه شده و اعتبار هزینه‌شده برای جمع‌آوری آن سه میلیارد و 700 میلیون ریال است.

در حاشیه این آیین از سه کتاب معرفی گونه‌های درختی و درختچه‌ای بومی یا قابل کشت، گونه‌های مرتعی و دارویی بومی یا قابل کشت و معرفی برخی از قارچ‌های سمی کردستان گردآوری شده توسط پیام شریفی و کتاب اگروفارستری سیسم پایدار تولید ترجمه هیرش رحیم‌زادگان رونمایی شد.

همچنین 12 دستگاه آبشخور فلزی به شهرستان کامیاران و پنج دستگاه خودرو فوتون ویژه مناطق صعب‌العبور به شهرستان‌های کامیاران، سروآباد، بانه، مریوان و سقز ارسال شد.

بازدید از طرح‌های آبخیزداری شهرستان‌های دهگلان و قروه ازجمله برنامه‌های روز گذشته رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری در سفر به کردستان بود.

 

شناسه خبر 12948