شناسه خبر:13016
1398/7/24 08:46:01

سپهرغرب، گروه خبر: نخستین دوره آموزش تخصصی استحصال زهر زنبورعسل و تولید و برداشت بره موم در همدان برگزار شد.

به گزارش سپهرغرب به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، نخستین دوره آموزش تخصصی استحصال زهر زنبورعسل و تولید و برداشت انبوه بره موم در تاریخ 23 مهرماه 98 با حضور معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، مدیرعامل اتحادیه زنبورداران استان، تعدادی از اساتید دانشگاه و جمعی از زنبورداران استان در سالن امام علی (ع) سازمان جهاد کشاورزی استان همدان برگزار شد.

مدیرعامل اتحادیه زنبورداران استان همدان در این دوره آموزشی، اظهار کرد: این دوره با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، اداره کل کار و رفاه اجتماعی استان و نیز سازمان یونیدو (سازمان توسعه صنعتی ملل متحد) برای نخستین بار است که در سطح استان برگزار می‌شود و هدف اصلی از برگزاری این دوره آموزشی کمک به افزایش درآمد زنبورداران استان است.

عبدالحمید قدرتی با بیان اینکه در کنار عسل، زهر زنبورعسل و بره موم نیز از دیگر فرآورده‌های باارزش صنعت زنبورداری است که کمتر در بین زنبورداران شناخته شده، افزود: ازآنجایی‌که این فرآورده‌ها دارای ارزش‌افزوده فراوانی هستند می‌توانند کمک شایانی به افزایش درآمد زنبورداران کنند.

وی عنوان کرد: این دوره آموزشی، زنبورداران را با انواع فرآورده‌های صنعت زنبورداری و نحوه استحصال آن‌ها آشنا می‌کند و درنتیجه می‌تواند افزایش درآمد بهره‌برداران این صنعت را به دنبال داشته باشد.

این فعال حوزه زنبورداری تأکید کرد: در حدود دو هزار و 300 بهره‌بردار در صنعت زنبورداری استان فعال و در حدود 300 هزار کلنی زنبورعسل نیز در سطح استان در حال بهره‌برداری هستند.

قدرتی خطرنشان کرد: استان همدان رتبه نهم تولید عسل در سطح کشور را دارد و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته در پی آن هستیم که رتبه استان را در این زمینه بهبود ببخشیم.

 

شناسه خبر 13016