شناسه خبر:13102
1398/7/28 09:44:52
مشاور وزیر و رئیس ستاد اربعین وزارت نیرو:

1600 حمام صحرایی در کشور عراق راه‌اندازی شده‌است

سپهرغرب، گروه خبر: مشاور وزیر و رئیس ستاد اربعین وزارت نیرو از راه‌اندازی یک هزار و 600 حمام صحرایی در کشور عراق خبر داد و گفت: یک هزار نفر از کارکنان این وزارتخانه در پایانه‌های مرزی چهارگانه و کشور عراق به زائران اربعین خدمات‌رسانی می‌کنند.

سید یعقوب مرادی با بیان اینکه وزارت نیرو در کشور عراق در شهرهای کاظمین، نجف، کربلا و سامرا مسؤولیت خدمات‌رسانی در حوزه‌های مختلف چون آب، برق و فاضلاب را بر عهده‌ دارند، اظهار کرد: پنج شرکت مادرتخصصی وزارت‌ نیرو در ستاد اربعین برای تأمین زیرساخت‌ها در چهار پایانه مرزی و کشور عراق تشکیل شده‌اند.

وی با اشاره به خدمات قرارگاه ستاد اربعین وزارت نیرو در مرزهای چهارگانه، افزود: 145 تانکر آب‌رسانی سیار در این مرزها مستقر شده‌اند که روزانه بین چهار تا هفت سرویس آبگیری را در نقاط پرتردد زائران و حتی تا 20 کیلومتر داخل کشور عراق انجام می‌دهند.

مشاور وزیر و رئیس ستاد اربعین وزارت نیرو تصریح کرد: جهت آب‌رسانی در چهار پایانه مرزی، آب‌ پایدار تأمین و آب به تعداد مورد نیاز رائران برای بازگشت ذخیره شده‌است.

مرادی انجام 650 هکتار روشنایی در پارکینگ‌های مرزی، نصب پنج هزار پروژکتور، تأمین برق 120 کیلومتر جاده‌های‌ منتهی به مرزها و آب‌رسانی به سه هزار موکب را از دیگر خدمات ارائه شده ستاد قرارگاه اربعین وزات نیرو در این ایام بیان کرد.

وی از اعزام 40 گروه فنی- تخصصی این وزارتخانه در حوزه‌های آب و برق به شهرهای کربلا، نجف و کاظمین خبر داد و ابراز کرد: 11دستگاه بسته‌بندی آب در پایانه‌ها و شهرهای مسیر تردد زائران در عراق تعبیه شده که روزانه 400 هزار بسته آب بسته‌بندی شده توزیع می‌شود.

بنابر اعلام رئیس ستاد مرکزی اربعین تاکنون بیش از 60 درصد از مجموع زائران اربعین امسال از مرز بین‌المللی مهران تردد داشته‌اند.

شهرستان مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.

پیش‌بینی می‌شود در ایام اربعین امسال، 70 درصد از مجموع زائران، مرز مهران را برای تردد انتخاب کنند که در حال حاضر به‌طور معمول روزانه بیش از 200 هزار نفر از مرز مهران راهی عتبات عالیات می‌شوند.

هم‌اکنون در کنار تردد زائران به کشور عراق، موج بازگشت زائران نیز از مرز مهران آغاز شده‌است.

شناسه خبر 13102