شناسه خبر:13204
1398/8/1 08:50:30

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده ولی فقیه در همدان گفت: «حق‌مداری» و «هویت دینی» حماسه 30 مهر همدان را رقم زد.

حجت الاسلام و المسلمین حبیب‌الله شعبانی روز گذشته در مراسم بزرگداشت 30 مهر در همدان در جمع دانش‌آموزان عضو انجمن اسلامی استان همدان اظهار کرد: در واقعه تاریخی 30 مهر عده‌ای از جوانان و نوجوانان ورود کرده و بزرگان، بازاریان و روحانیون را با خود همراه کردند که نقطه اصلی این حرکت دانش‌آموزان بودند.

وی در ادامه گفت: قوه محرکه این جریان که دانش‌آموزان را از کلاس درس بیرون کشید و علیه ظلم، استکبار و رژیم شاهنشاهی فریاد زدند، حق‌محوری، حق‌مداری و هویت دینی آن‌ها بود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان بیان کرد: آنچه روح حاکم این اتفاقات بود اعتقادات دینی بود؛ همه آنچه این جامعه را تا به امروز آورده هویت دینی دانش‌آموزان بوده است.

وی با تأکید بر اینکه ادامه این مسیر فردا به عهده شما دانش‌آموزان است افزود: آنچه می‌تواند کمک کند شما را در مسیر درست قرار دهد حفظ هویت دینی است.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی با بیان اینکه دین مسیر آینده را برای ما ترسیم می‌کند تصریح کرد: هویت دینی یعنی باید خودمان باشیم؛ امروز نیازمندیم جوانان و نوجوانان خودشان را مدیریت کنند و مدیریت آنها به دست دشمنان در فضای مجازی نباشد.

وی خطاب به مدیرکل آموزش و پرورش نیز خاطرنشان کرد: سال آینده باید در 30 مهر تجمع دانش‌آموزان در خیابان شهدا باشکوه برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان یادآور شد: مدیرکل آموزش و پرورش در این خصوص عنوان کرد این موضوع باید در وزارت مطرح و مجوز اخذ شود.

رونمایی از انیمیشن «آخرین روز مهر»

مدیرکل صدا و سیمای همدان اظهار کرد: حرکت مستقل دانش‌آموزی همدان در 30 مهر بزرگ‌ترین اتفاق انقلابی در این استان بود که نقطه عطفی بر جریان 13 آبان‌ماه شد.

مهدی دهقان‌نیری با بیان اینکه صدا و سیما باید روی این رویداد بزرگ کار می‌کرد که نه تنها ملی بلکه آن را جهانی کند گفت: به این منظور و برای شناساندن این رویداد بزرگ یک کار ویژه در ساختار انیمیشن با داستان قوی از 17 شهریورماه تا 30 مهرماه همدان و 13 آبان ساخته شد.

وی بیان کرد: این انیمیشن با عنوان «آخرین روز مهر» در این مراسم رونمایی می‌شود و امیدواریم در جشنواره فجر نیز آن را شرکت دهیم.

وی در ادامه به رونمایی از دیگر اثر در این مراسم اشاره کرد و افزود: خانم دباغ یکی از بانوان انقلابی شاخص همدان است که همسرش نقش موثری در نگهداری از فرزندان و زندگی در غیاب ایشان داشت که یک مستند با عنوان «بوی بهشت» امروز در این مراسم رونمایی می‌شود.

دهقان‌نیری با بیان اینکه البته پیشنهاد بنده در خصوص مراسم رونمایی این آثار مراسم دیگری بود تصریح کرد: پیشنهاد ما این بود بتوانیم همان رویداد را با حضور دانش‌آموزان به ویژه دانش‌آموزان دختر در خیابان شهدا بازسازی کنیم.

وی ادامه داد: باید بتوانیم با کمک بنیاد شهید، آموزش و پرورش و صدا و سیما این حرکت را که هر ساله در خیابان شهدا محل وقوع این رویداد تجمعی است، شکل دهیم.

مدیرکل صدا و سیمای همدان خاطرنشان کرد: به دنبال جریان‌سازی در این رویداد هستیم تا رهبر معظم انقلاب در 30 مهر عنایتی به استان همدان داشته و شاید دیداری در این روز با مردم استان داشته باشند.

آغاز به کار جنبش دانش‌آموزی استان همدان

مسوول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی استان همدان با بیان اینکه طی دو سه سال گذشته تلاش شد بزرگداشت 30 مهر برای دانش‌آموزان برگزار شود اظهار کرد: سایر اهداف از جمله رسانه‌ای شدن و اجتماعی شدن این رویداد نیز در میان بود اما هدف اصلی توجه به دانش‌آموزان و قرابت آنها با دانش‌آموزان سال 57 است.

صالح جباری با تأکید بر اینکه امروز شروع گام جدیدی در مسیر بزرگداشت این اتفاق هستیم گفت: امروز افتتاح جنبش دانش‌آموزی استان را خواهیم داشت که البته این حرکت نمایشی نیست.

وی، دانش‌آموزان این مجموعه را سرشاخه‌های این جنبش دانست و افزود: اگر سال 57 دانش‌آموزان احساس وظیفه کرده و آن کار بزرگ را در 30 مهر انجام دادند امروز شما با احساس وظیفه دانش‌آموزی آن جنب و جوش را احیا کنید.

وی با بیان اینکه آنچه در نظام تعلیم و تربیت به فراموشی رفته باید دوباره برپا شود تصریح کرد: باید مطالبات در حیطه دانش‌آموزی و غیر دانش‌آموزی توسط شما دانش‌آموزان محقق شود.

جبار‌ی یادآور شد: توقع بر این است از فردا در هر مدرسه احیای جنبش دانش‌آموزی صورت گیرد.

شناسه خبر 13204