شناسه خبر:13213
1398/8/1 09:32:56

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت: بر اساس این طرح، حقوقدانان با حضور در مساجد پاسخگوی سؤالات قضائی شهروندان هستند.

علی دهقانی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مهم‌ترین برنامه‌های قوه‌ قضائیه در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در پاسخگویی مسؤولان به مردم، اجرای طرح «یک مسجد، یک حقوقدان» در استان است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، شاخصه‌هایی برای قوه‌ قضائیه بیان فرمودند که در سند راهبردی تحول و تحول‌گرایی در دستگاه قضائی مورد تأکید قرارگرفته و ریاست محترم این قوه‌ نیز بر اجرای سند تحولی و شاخصه‌های آن از سوی دادگستری‌های سراسر کشور تأکید دارد.

رئیس کل دادگستری استان ایلام تصریح کرد: در برنامه تحولی دستگاه قضائی، شاخصه‌هایی از قبیل رضایت مردم و جلب اعتماد عمومی آمده و در همین راستا رفع اطاله دادرسی و رسیدگی سریع، توأم با دقت به پرونده‌های حقوقی و کیفری مدنظر باید باشد؛ همچنین حفظ کرامت انسانی و رعایت حقوق شهروندی که دستورالعمل آن از سوی ریاست محترم قوه‌ قضائیه ابلاغ شده مورد تأکید است.

وی با اشاره به عزم دستگاه قضائی استان در کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری، خاطرنشان کرد: این امر نیز با همراهی ائمه محترم جمعه و جماعات و استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف، هیئت‌های صلح، نهادها و سازمان‌های عضو شورای پیشگیری از وقوع جرم در راستای ترویج فرهنگ صلح و سازش امکان‌پذیر است.

دهقانی افزود: برخورد قاطع با کلیه مظاهر فساد، مخلان نظم و امنیت عمومی و متجاوزان به حقوق بیت‌المال به‌طور ویژه در دستور کار دستگاه قضائی استان است.

شناسه خبر 13213