شناسه خبر:13478
1398/8/12 10:06:36
نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی خبرداد:

احداث دانشکده دندانپزشکی در اسدآباد

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی از احداث دانشکده دندانپزشکی در این شهرستان خبرداد.

اکبر رنجبرزاده در مراسم تجلیل از بهورزان این شهرستان گفت: با تلاش‌های صورت گرفته انتظار می‌رود در آینده نزدیک کلنگ احداث دانشکده دندانپزشکی را در اسدآباد به زمین بزنیم.

وی همچنین از احداث دانشکده بهداشت و پرستاری خبرداد و گفت: ساخت این دانشکده‌ها نیز در حال انجام است که بهره‌برداری از آن‌ها توسعه و شکوفایی شهرستان را دو چندان خواهد کرد.

وی ضمن تجلیل از بهورزان دیار سیدجمال‌الدین اسدآبادی گفت: اگر امروز آمار مرگ و میر کودکان در سطح جامعه کاهش چشمگیر یافته است، مرهون خدمت صادقانه بهورزان در سطح شهرها و روستاهاست.

وی از ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه به بهورزان شهرستان خبرداد و گفت: بهورزان می‌توانند از تسهیلات 5 میلیون تومانی قرض‌الحسنه‌ای و همچنین تسهیلات کمک خرید خودرو به مبلغ 40 میلیون تومان استفاده نمایند.

سفر به مشهد مقدس یکی دیگر از برنامه‌های نماینده اسدآباد در مجلس شورای اسلامی به بهورزان این شهرستان بود که مقرر شد بهورزان تا پایان سال جاری به این سفر زیارتی مشرف گردند.

رنجبرزاده همچنین به افزایش کارانه بهورزان اشاره کرد و گفت: در جلسه‌ای که با وزیر بهداشت داشته است مقرر شد امسال دو برابر شدن حق کارانه بهورزان تأمین اعتبار شود.

در ابتدای این مراسم رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد سخنان خود را با خبر خوشی برا مردم اسدآباد شروع کرد و گفت: با توافقات صورت‌گرفته به زودی کلنگ احداث بیمارستان جدید امیرالمومنین(ع) اسدآباد توسط مسئولان به زمین زده می‌شود.

دکتر بهنام ‌رضا مخصوصی به فعالیت‌های صورت گرفته در دانشکده علوم پزشکی اسدآباد اشاره کرد و گفت: در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و درمانی کارهای خوبی صورت گرفته که نوید توسعه و شکوفایی در بخش بهداشتی و درمانی را برای اسدآباد به همراه خواهد داشت.

وی از روند پیشرفت هتلینگ بخش اطفال بیمارستان حضرت قائم(عج) هم خبر داد و گفت: با توجه به این مهم در آینده نزدیک بخش هُتلینگ این بیمارستان نیز به بهربرداری می‌رسد.

مخصوصی بنیادی‌ترین رکن نظام سلامت را بهورزان دانست و گفت: این قشر زحمتکش با فعالیت ارزنده خود در راستای ارتقای سلامت جامعه نقش مهم و اساسی را ایفا می‌کنند که قابل تقدیر است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد گفت: در چند دهه‌ اخیر افتخارات زیادی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که یکی از کلیدی‌ترین زنجیره‌های این موفقیت، فعالیت بهورزان در سطح جامعه بوده است که در شبکه‌های بهداشتی و درمانی به ارائه خدمات پرداختند.

مخصوصی به کاهش 140 درصدی مرگ و میر مادران در بعد از انقلاب اشاره کرد و گفت: ریشه‌کنی فلج اطفال و کاهش مرگ و میر کودکان و مادران یکی از سیاست‌های حوزه سلامت بود که با همت و تلاش بهورزان محقق شد.

نصب و راه اندارزی مرکز MRI بیمارستان قائم یکی دیگر از مواردی بود که رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد به آن اشاره کرد و گفت: به منظور ارائه خدمات بهتر و رفع مشکل بیماران مرکز MRI تا قبل از پایان سال جاری جهت استفاده مردم و مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک بتوانیم رشته دندانپزشکی هم به سایر رشته‌ها هم اضافه کنیم.

وی ضمن تقدیر از نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: انصافا دکتر رنجبرزاده برای توسعه و شکوفایی حوزه سلامت اسدآباد از هیچ کوششی دریغ نکرده و همیشه برای ارتقای حوزه سلامت تلاش نموده است.

در خاتمه این مراسم از بهورزان نمونه شهرستان اسدآباد با اهدای لوح سپاس تقدیر به عمل آمد.

شناسه خبر 13478