شناسه خبر:13674
1398/8/18 09:33:03
رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه همدان:

کمبود منبر‌های سخنرانی در همدان مایه تأسف است

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه همدان از کم بودن منبر‌های سخنرانی اظهار تأسف کرد و گفت: مراسم‌های زیادی در استان برگزار می‌شود اما منبر، خیلی غریب است.

حجت‌الاسلام جعفر رحمانی پنج‌شنبه گذشته در همایش بانوان سیره سرای استان که در کانون اسلامی خواهران مؤسسه شهید آیت‌الله مدنی با حضور بانوان مداح، مبلغ و هیئت‌دار همدان برگزار شد، ضمن ابراز نارضایتی از نحوه تبیین مسائل دینی در مدارس، تأکید کرد: دشمن زمانی طرح فاسد کردن جوانان را داشت و اکنون بی‌دین کردن آن‌ها، امروزه به‌وفور شاهد بی‌اعتقادی دانش‌آموزان در مدارس هستیم.

     انزوای دانش‌آموزان مذهبی در مدارس

وی، دلیل کم‌رنگ شدن حضور جوانان و نوجوانان در مراسم‌های مذهبی را ناشی از نداشتن مطالعه زیاد افراد مرتبط با این قشر، نبود برنامه‌های راهبردی متنوع و جوان‌پسند و کم‌کاری افراد مذهبی در این زمینه دانست و اذعان کرد: اگر در این مورد کم‌کاری صورت بگیرد دشمن به سهولت باعث بی‌اعتقادی دانش‌آموزانی که مرجع درستی برای سؤالات خود ندارند، می‌شود و آن‌ها را در این زمینه ثابت‌قدم می‌کند چنانکه به سرکوبی نظرات هم‌کلاسی مذهبی خود می‌پردازد و این عمل باعث منزوی شدن دانش‌آموزان معتقد می‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز جمعه همدان از تلاش‌های شبانه‌روزی موکب‌داران و حمایت‌های مالی مردم در ایام اربعین حسینی قدردانی کرد.

حجت‌الاسلام رحمانی با اشاره به خاطره‌ای از آیت‌الله مشکینی، بر ضرورت رعایت تقوا برای همه به‌خصوص طلاب و مبلغان دینی تأکید و خاطرنشان کرد: اگر کارها باتقوا انجام شود تأثیر بیشتری خواهد داشت، طلاب و مبلغان باید بیشتر مراقب اعمال خویش باشند چراکه انجام فعل مکروه از یک طلبه باعث وقوع عمل حرام در عموم می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه طلاب و مبلغان باید مخلصانه خدمت کنند، خاطرنشان کرد: زمانی شاهد تأثیر کار خود خواهیم که کار برای رضای خدا انجام گیرد.

رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه همدان از کم بودن منبر‌های سخنرانی اظهار تأسف کرده و گفت مراسم در استان زیاد انجام می‌شود اما منبر خیلی غریب است درصورتی‌که شاهد این مراسم در شهر‌هایی نظیر کرمان و اصفهان هستیم که شکل خود را همچون ایام قدیم حفظ کرده است.

حجت‌الاسلام رحمانی با اشاره به جایگاه والایی که اسلام برای زن در نظر گرفته‌است، افزود: سطح مطالعه و آشنایی یک زن با مسائل دینی و به‌روز برای انجام وظیفه‌ خطیر تربیت فرزند به او کمک خواهد کرد و او را در راستای موفقیت در این مسیر که اسلام آن را جزء اصلی‌ترین وظایف قرار داده یاری خواهد کرد.

وی در پایان علت فاصله گرفتن افراد از قرآن، عدم انس با آن و همچنین تغییر سبک زندگی به‌وسیله فضای مجازی را باعث بروز بعضی عادات ناپسند برشمرد و علاج اکثر این مشکلات را قرآن و عمل به آن، دوستی با امام زمان و مطالعه‌ زیاد در این خصوص، رعایت تقوا و بیشتر کردن منبر‌ها دانست.

گفتنی است؛ در این مراسم از بانوان مداح، مبلغ و هیئت داران در برپایی خیمه‌های عزاداری و برگزاری مراسم سوگواری قدردانی شد.

 

شناسه خبر 13674