شناسه خبر:13838
1398/8/21 10:00:49
رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات:

دانش بومی ایران در حوزه پدافند سایبری تجاری‌سازی می‌شود

سپهرغرب، گروه علم و فناوری: رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دانش ایجادشده توسط جوانان ایرانی در حوزه پدافند سایبری باید تجاری‌سازی و تبدیل به صنعت شود.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، وحید یزدانیان در حاشیه بازدید از ششمین نمایشگاه پدافند غیر عامل با اشاره به دستاوردهای حاضر در حوزه پدافند سایبری، بیان کرد: سال‌هاست که دانش موضوعاتی مانند ارتقای امنیت سایبری در دانشگاه‌ها و سازمان‌های مختلف پیگیری می‌شود و درحال حاضر دانش ایجادشده توسط جوانان ایرانی در حوزه پدافند سایبری بسیار درخشان و غرورآفرین بوده؛ اما امروز نیاز است که ضمن تجاری‌سازی این دانش، شاهد تبدیل آن به صنعت باشیم.

رئیس پژوهشگاه ICT با اشاره به نقش کلیدی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در تکمیل چرخه دانش محصولات پدافند غیر عامل، اظهار کرد: حلقه ارتباط بین دستاوردهای پژوهشی ما در وزارت ارتباطات و ذی‌نفعان، مدیریت پدافند غیر عامل در ICT است.

وی افزود: این نمایشگاه نیز نقش مؤثری درخصوص معرفی و دستاوردهای حوزه مذکور دارد و این‌گونه رویدادها به‌مرور زمان باعث می‌شود دستاوردهایمان به چارچوب‌ها و استانداردهای لازم در سطح جهانی نزدیک شده و حتی آماده رقابت با محصولاتی شویم که در سطح بین‌الملل تولید می‌شوند.

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه نمایشگاه پدافند غیر عامل محفلی برای کمک به بخش‌های دولتی و حاکمیتی است، گفت: استمرار این قبیل رویدادها، گام بزرگی برای دستیابی به خودکفایی بوده و افتخار ما دستاوردها و محصولاتی است که در این رویدادها به نمایش گذاشته می‌شوند.

یزدانیان با اشاره به تلاش‌هایی که برای سرعت بخشیدن به این موضوع صورت گرفته، درخصوص نقش پژوهشگاه ICT در این صنعت افزود: نقش پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در تکمیل چرخه دانش محصولات پدافند غیر عامل، یک موضوع کلیدی است. به نحوی که پژوهشگاه ICT برای تحقق هدف فوق، پژوهشکده امنیت را ایجاد کرده تا تمرکز خود را روی محصولاتی که در حوزه پدافند سایبری هستند، قرار دهند. این پژوهشکده تاکنون محصولات متعددی را تولید کرده و از توانایی ارزیابی نرم‌افزارهایی که در کشور ایجاد می‌شود نیز برخوردار است.

وی با تأکید بر رویکرد وزیر ارتباطات دراین‌باره مبنی بر لزوم هماهنگی با سازمان پدافند غیر عامل و تعامل گسترده در این راستا، گفت: افزایش تعامل با سایر بازیگران حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌تواند منجر به پایداری و مصونیت بیشتر این شبکه در مقابل هجمه‌های بیگانگان باشد.

شناسه خبر 13838