شناسه خبر:14599
1398/9/12 09:29:13
17 سال بلاتکلیفی برای خانه‌دار شدن؛

این بار مسکن مهرهای اداره زندان‌ها در ایلام

سپهرغرب، گروه خبر: هر از چند گاهی خبرهای تکراری از بلاتکلیفی متقاضیان مسکن مهر به گوشمان می‌رسد که این بار 17 سال بلاتکلیفی متقاضیان مسکن مهر امور زندان‌ها در ایلام، سوژه این خبر شده‌است.

17 سال از آغاز ساخت واحدهای مسکن مهر کارمندان امور زندان‌های ایلام می‌گذرد، اما پس از گذشت این مدت، تکلیف این واحدها در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و این بلاتکلیفی سبب نگرانی متقاضیان این واحدها شده‌است.

عدم تکمیل این واحدها در حالی است که سال 81 مبلغ پنج تا 10 میلیون تومان از متقاضیان اخذشده اما نه‌تنها واحدهای مذکور ساخته نشده بلکه سرنوشت مبالغ دریافتی از متقاضیان نیز مشخص نیست و اکنون عملکرد مسؤولان مربوطه مورد انتقاد متقاضیان واحدها قرارگرفته و از دستگاه‌های قضائی تقاضا دارند به این موضوع ورود کرده و از تضییع حقوق بیش از 100 کارمند این اداره جلوگیری کنند.

بلاتکلیفی 120 متقاضی مسکن مهر اداره زندان‌ها

یکی از کارمندان امور زندان‌ها دراین‌باره، گفت: سال 81 تعاونی مسکن اداره زندان‌های ایلام تشکیل شد و حدود 120 نفر از کارمندان برای ساخت واحدهای مذکور ثبت‌نام کردند.

وی اظهار کرد: پس از مدتی پنج هزار متر مربع زمین جهت ساخت واحدها خریداری شد، اما پس از مدتی 500 متر از زمین مذکور به‌صورت غیرقانونی به فرد دیگری فروخته و همین امر سبب عدم تکمیل پروژه شد.

این متقاضی مسکن اداره زندان‌ها به پیگیری قضائی این پرونده و صدور حکم اشاره و تصریح کرد: حدود دو سال پیش حکم پرداخت خسارت امور زندان‌ها به شهرداری در این خصوص صادرشده، اما نه‌تنها جریمه‌ مذکور پرداخت نشده‌است بلکه کماکان تکلیف این واحدها مشخص نیست.

      17 سال انتظار برای خانه‌دار شدن

یکی دیگر از متقاضیان مسکن مهر کارمندان امور زندان‌ها، ابراز کرد: 17 سال است که منتظر تکمیل این واحدها هستیم اما کماکان تکلیف آن‌ها مشخص نیست و مدیران ذی‌ربط حتی حاضر نیستند خسارت شهرداری را پرداخت کنند و دراین‌بین تکلیف ده‌ها کارمند این اداره مشخص نیست.

وی افزود: 17 سال پیش هرکدام از متقاضیان بیش از پنج میلیون برای این واحدها واریز کرده‌اند و بی‌شک آن زمان می‌شد با این مبلغ در جای دیگر صاحب زمین شد، اما کارمندان به امید صاحب‌خانه شدن، مبالغ را در این تعاونی سرمایه‌گذاری کردند درحالی‌که 17 سال فقط وعده دروغ شنیده‌اند.

یکی دیگر از متقاضیان این واحدها یادآوری کرد: چرا مسؤولان هیچ جواب قانع‌کننده‌ای طی 17 سال گذشته به ما نداده‌اند؟ چرا پس‌ازاین همه مدت قدمی جهت رفع مشکل برنمی‌دارند و با گذشته این همه سال ساختمان‌ها را نیمه‌کاره رها کرده‌اند.

وی ادامه داد: 120 نفر 17 سال است به امید صاحب‌خانه شدن، مبالغی را واریز کرده‌اند اما بسیاری از آن‌ها کماکان مستأجر هستند و وعده مسؤولان مبنی برای خانه‌دار شدن آن‌ها محقق نشده‌است.

     داشتن معارض مشکل اصلی ملک مذکور

علی اسلامی‌نژاد، رئیس هیئت‌مدیره تعاونی مسکن اداره امور زندان‌ها دراین‌باره به خبرنگار فارس در ایلام، گفت: این زمین دارای معارض بوده و همین امر سبب بروز مشکل در ساخت این پروژه شد، اکنون پس از پیگیری‌های قانونی، فروشنده زمین باید مبلغ 110 میلیون به حساب شهرداری پرداخت کند که سند ملک مذکور صادر شد تا نسبت به ساخت یا فروش آن اقدام شود.

وی تصریح کرد: در روزهای آینده جلسه‌ای با حضور اعضا تشکیل می‌شود، درصورتی‌که رأی به فروش داده شود ملک مذکور به فروخته خواهد شد و مبلغ زمین بین متقاضیان تقسیم می‌شود اما اگر رأی به ساخت آن داده شود اقدام به تکمیل این پروژه خواهد شد.

رئیس هیئت‌مدیره تعاونی مسکن اداره امور زندان‌ها گفت: پیگیری‌ها از طریق مراجع قضائی دراین‌باره انجام‌شده و در تلاش برای تعیین تکلیف واحدهای مذکور هستیم.

شناسه خبر 14599