شناسه خبر:14620
1398/9/13 08:10:16

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس دانشگاه کردستان به تعداد دانشجویان خارجی در دانشگاه کردستان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 492 دانشجوی خارجی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 401 نفر آقا و 91 نفر نیز خانم هستند.

رحمت صادقی روز سه‌شنبه در جمع اصحاب رسانه استان اظهار کرد: طی امسال 15 نفر از دانشجویان دانشگاه کردستان برای ادامه تحصیل به دانشگاه‌های خارج از کشور اعزام شده‌اند که هزینه رفت و آمد و اسکان و مقرری ماهیانه به آن‌ها پرداخت می‌شود.

وی افزود: همچنین 12 نفر از دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه کردستان برای فرصت مطالعاتی به دانشگاه‌های خارج از کشور اعزام شده‌اند.

رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به رتبه‌های علمی این دانشگاه عنوان کرد: برای نخستین بار دانشگاه کردستان برای رتبه‌بندی جهانی تایمز ورود پیدا کرده است که فقط 40 دانشگاه از کشور در این رتبه‌بندی حضور داشته‌اند.

وی ادامه داد: دانشگاه کردستان در حال حاضر دارای رتبه 20 دانشگاه‌های کشور به لحاظ علمی و رتبه 8 به تعداد دانشجو و رتبه 601 فناوری در جهان است.

صادقی بیان کرد: در حال حاضر 68 انجمن، 21 کانون فرهنگی،100نشریه علمی و 3 تشکل بسیج، جامعه اسلامی و فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه کردستان در تلاش است تا با اجرای برنامه‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی استان کردستان را در رسیدن به توسعه پایدار یاری دهد، عنوان کرد: در این راستا در تمام برنامه‌ها نیم نگاهی به توسعه استان داشته و برنامه‌هایی شامل ورزش، گردشگری و توسعه پایدار برگزار کرده است و نخبگان دانشگاهی در حوزه سیاست گذاری برای توسعه استان همواره مشارکت داشته است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اجرایی نشدن وعده وزیر علوم در ارتباط با راه‌اندازی مقطع ارشد ادبیات کردی در دانشگاه کردستان تشریح کرد: برای راه اندازی مقطع ارشد ادبیات کردی شرایط به طور کلی فراهم نشده است.

رئیس دانشگاه کردستان اعلام کرد: برای تحقق این مهم نیازمند وجود استادیار، استادتمام و دانشیار و سه دوره فارغ‌التحصیلی در این رشته هستیم که امید است برای مهر ماه سال آینده بتوانیم اقدام به پذیرش دانشجو در این مقطع کنیم.

وی به تعداد دانشجویان خارجی در دانشگاه کردستان اشاره و عنوان کرد: در حال حاضر 492 دانشجوی خارجی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 401 نفر آقا و 91 نفر نیز خانم هستند.

صادقی بیان کرد: از دانشجویان خارجی 416 نفر فوق لیسانس، 53 نفر کارشناس و 23 نفر نیز پی اچ دی هستند.

شناسه خبر 14620