شناسه خبر:14648
1398/9/13 09:53:50

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه، به انعقاد 32 قرارداد تجاری‌سازی در نشست سراسری فن‌بازارهای منطقه‌ای کشور اشاره کرد و گفت: دو طرح از قراردادهای سرمایه‌گذاری و انتقال فناوری به ارزش 57 میلیارد تومان به شهرک‌های صنعتی کرمانشاه تعلق دارد.

بیژن کردستانی روز سه شنبه، با اشاره به برگزاری اخیر سیزدهمین نشست سراسری فن‌بازارهای منطقه‌ای کشور به میزبانی شبکه فن‌بازار ملی ایران، ادامه داد: بیش از 60 درصد ارزش فناوری‌های تجاری شده متعلق به استان کرمانشاه است.

وی افزود: در این نشست از هشت قرارداد سرمایه‌گذاری و انتقال فناوری از 32 قرارداد منعقد شده توسط فن‌بازارها منطقه‌ای و بروکرها، به صوررت نمادین رونمایی شد.

به گفته مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه، دو عنوان از این هشت قرارداد شامل تولید نانو ژل‌های چشمی در سرنگ‌های از پیش تولید شده و تولید تجاری ماشین برداشت گل زعفران از فن بازار منطقه‌ای کرمانشاه با مجموع ارزش 57 میلیارد تومان رونمایی شد.

کردستانی یادآور شد: نخستین قرارداد تجاری‌سازی انتقال فناوری با موضوع تولید نانو ژل چشمی بین دکترحمید آریا تبار (مخترع) و علیرضا سالکی مدیرعامل شرکت ابزارسازان در مانگر(سرمایه‌گذار) به ارزش 57 میلیارد تومان و دیگری قرارداد تجاری ماشین برداشت گل زعفران با ارزش بیش از یک میلیارد ریال بود که با هماهنگی فن بازار منطقه‌ای کرمانشاه منعقد شد.

وی اظهار داشت: شرکت شهرک‌های صنعتی به عنوان متولی فن‌بازار منطقه‌ای کرمانشاه با کمک شیوه‌ها و خدمات مختلفی که به کار گرفته، ضمن تسهیل تبادلات فناوری، زیرساخت‌های لازم و خدمات پشتیبانی متنوعی به فناوران و متقاضیان فناوری استان عرضه داشته و شرایط عقد قرارداد را تسهیل کرده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کرمانشاه افزود: از ابتدا این شرکت متولی فن‌بازار منطقه‌ای استان بود و همه تلاش خود را برای حصول به اهداف فن بازار و توسعه فناوری صنایع کوچک معطوف داشت.

کردستانی، از ادامه تولیت و مدیریت فن بازار منطقه‌ای استان کرمانشاه خبر داد و همکاری و همراهی بیش از پیش تمامی نقش‌آفرینان فناوری استان با فن بازار را خواستار شد.

شناسه خبر 14648