شناسه خبر:14680
1398/9/14 09:14:20

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر امور بهره‌برداری نیروگاه شهید مفتح گفت: در ادامه روند افزایش هرچه بیشتر آمادگی نیروگاه، نرخ خروج اضطراری 6 ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از 1.2 درصد به 0.8 درصد رسید.

به گزارش سپهرغرب به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید مفتح؛ پژمان اختری اظهار کرد: در ادامه روند افزایش هرچه بیشتر آمادگی نیروگاه، نرخ خروج اضطراری 6 ماهه نخست سال 98 نسبت به مدت مشابه سال قبل از 1.2 درصد به 0.8 درصد رسید.

وی با بیان اینکه تنها یک خروج اضطراری در حین راه‌اندازی و یک خروج 6 ساعته با هماهنگی در 6 ماهه نخست سال داشته‌ایم، افزود: پایداری بی‌نظیر واحدهای نیروگاه شهید مفتح، حاصل عقلانیت موجود در مجموعه و بلوغ فنی کارکنان است.

مدیر امور بهره‌برداری نیروگاه شهید مفتح تصریح کرد: این نیروگاه به‌عنوان نقطه ثقل کریدور شمال- جنوب برق کشور با پایداری بالا، ضریب آمادگی 99.8 درصد، تولید با حداکثر بار نامی و حداقل محدودیت در پیک تابستان 98 در راستای تحقق شعار صفر 98 و خدمت‌رسانی کوشیده است تا نقش مهمی را در صنعت تولید برق کشور داشته باشد.

اختری، هدف‌گذاری مجموعه تا پایان سال 98 را افزایش آمادگی واحدها و کاهش بیشتر نرخ خروج اضطراری برشمرد و پیش‌بینی کرد که تا پایان سال نرخ خروج اضطراری نیروگاه به عدد 0.5درصد برسد که عددی افتخارآفرین برای واحد بخار با عمر بیش از 26 سال است.

گفتنی است؛ نیروگاه شهید مفتح در سال‌های 96 و 97 رتبه یک آمادگی تولید را کسب و در سال 98 به گفته مسؤولان زی ربط حائز یکی از رتبه‌های ممتاز در پیک تابستان شده‌است.

 

شناسه خبر 14680