شناسه خبر:14779
1398/9/17 09:55:11
مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری کردستان:

فیلمسازان کردستانی درتولید آثار فاخر ظرفیت بالایی دارند

سپهرغرب، گروه خبر: مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری کردستان گفت: ظرفیت و پتانسیل فیلمسازان کردستانی به گونه‌ای است که هر سال جوایز متعددی از جشنواره‌های ملی و بین‌المللی دریافت می‌کنند.

زانیار لطفی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان کردستان که به مناسبت اعلام فراخوان سومین جشنواره منطقه‌ای دانشجویی فیلم کوتاه ریگا برگزار شد، اظهار کرد: حوزه هنری کردستان همیشه دنبال و پیگیر اتفاقات و فعالیت‌های خاص در زمینه فرهنگ و هنر است و برگزاری این جشنواره به فرصتی جدید برای فعالیت‌های هنری این سازمان تبدیل شده است.

وی افزود: ما تمام ظرفیت و پتانسیل خود را در اختیار مسئولان برگزاری این جشنواره قرار میدهیم تا هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی شاهد جشنواره‌ای به مراتب قوی‌تر از دوره‌های قبل باشیم.

مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری کردستان ادامه داد: امیدواریم اتفاقات خوب و مثبتی در خلال برگزاری این جشنواره در عرصه فرهنگ و هنر رقم بخورد و انگیزه تولید فیلم و ایده‌های جدید در بین هنراموزان این عرصه تقویت شود.

لطفی یادآور شد: امیدواریم با حمایت مسئولان و حضور پررنگ و چشمگیرتر جوانان در حوزه فرهنگ و هنر بتوانیم دوره چهارم این جشنواره را در سال آینده بصورت ملی برگزار کنیم تا بتوانیم چهره فرهنگی کردستان را بیش از پیش نمایان سازیم.

وی بیان کرد: فیلمسازان ما اگر دغدغه مالی نداشته باشند می‌توانند با استعدادی که دارند در جشنواره‌های بزرگ ملی و بین‌المللی افتخارات بزرگی به دست آورند.

مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری کردستان گفت: امروز ما فیلمسازانی داریم که در جشنواره‌های معتبر بین‌المللی به عنوان داور در حال فعالیت هستند و این جای افتخار برای هنرمندان و هنردوستان کردستانی است.

گفتنی است سومین جشنواره منطقه‌ای دانشجویی فیلم کوتاه ریگا با حضور فیلمسازانی از استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، زنجان و آذربایجان غربی طی روزهای 26 و 27 بهمن ماه سال جاری در سنندج برگزار می‌شود و هنرمندان و فیلمسازان می‌توانند تا 30 دی‌ماه آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

شناسه خبر 14779