شناسه خبر:1481
1397/7/25 11:20:23

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه نیازهای شهرها مدام در حال بروز شدن هستند گفت: درآمد شهرداری ها پاسخگوی نیاز شهروندان نیست.

مهرداد سالاری امروز چهارشنبه در سمینار اقتصاد و دارایی که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، خطاب به شهرداران حاضر در این سمینار اظهار داشت: شهرداری ها باید توسط درآمد حاصل هزینه شهروندی امورات شهر را اداره کنند.

وی افزود: وقتی دولت از منابع عمومی در اختیار شهرداری ها قرار می دهد، به معنی این است که درآمد شهرداری ها پاسخگوی نیاز شهروندان نیست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه نیازهای شهرها و شهروندان مدام در حال بروز شدن هستند بیان کرد: هرچه سطح خدمات بالا می‌رود، هزینه های شهرداری ها نیز افزایش پیدا می کند.

وی گفت: با برنامه ریزی هایی که در بخش دولتی داریم، هزینه های لازم شهرداری ها را تزریق می‌ کنیم اما کمک های دوره ای دولت مقطعی هستند، از این رو باید شهرداری ها باید به فکر درآمد زایی و مستقل شدن باشند.

سالاری با تاکید بر استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی به منظور اجرای پروژه ها گفت: همچنین باید از اسناد خزانه به درستی و با قدت استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: کوتاهی دستگاه های اجرایی برای استفاده از منابع خزانه به هیچ عنوان پذیرفته شده نیست.

 

منبع : مهر

 

شناسه خبر 1481