شناسه خبر:14999
1398/9/23 09:28:51

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا گفت: 100 دستگاه آمبولانس در طرح امداد زمستانی این استان به آسیب‌دیدگان از سوانح امدادرسانی می‌کنند.

حبیب‌الله معصومی پنجشنبه گذشته بیان کرد: علاوه بر دو دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک بالگرد امداد و نجات و 400 نیروی انسانی در طرح امداد زمستانی این استان فعال شدند.

وی گفت: طرح سلامت یا امداد زمستانی از 20 آذرماه با هدف مقابله با شرایط بحرانی آغاز شده‌است و در این راستا اورژانس و بیمارستان‌ها برای شرایط بحرانی، سرما‌زدگی و تروما آماده شدند.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا با بیان اینکه این طرح تا 20 اسفندماه ادامه دارد، افزود: به‌منظور جلوگیری از یخ‌زدگی، سرم و دیگر اقلام دارویی مورد نیاز به داخل پایگاه منتقل شد تا در مواقع مورد نیاز مورد استفاده قرار گیرد.

معصومی بیان کرد: اواسط سال جاری 6 دستگاه آمبولانس به شهرستان‌های دارای گردنه و مسیر سخت‌گذر تحویل شد که این خودروها به زنجیر چرخ و ضدیخ مجهز شدند و برای پایگاه‌های اورژانس نیز مواد غذایی، جیره خشک و سوخت جایگزین پیش‌بینی شده‌است.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا ادامه داد: همدان دارای سه اورژانس کانکسی است که این کانکس‌ها به چند لایه عایق برای محافظت نیروها و تجهیزات از سرما مجهز شده‌اند.

وی درباره بالگرد امداد و نجات، اذعان کرد: این بالگرد امروز 313‌ اُمین پرواز را انجام داد و یک بیمار اورژانسی را به بیمارستان قلب فرشچیان منتقل کرد.

ماهانه پنج هزار مأموریت توسط اورژانس همدان صورت می‌گیرد.

شناسه خبر 14999