شناسه خبر:15094
1398/9/25 08:32:54
معاون گردشگری اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خبر داد:

پلمب 4 دفترخدمات مسافرتی متخلف در همدان

سپهرغرب، گروه خبر: معاون گردشگری اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان از پلمب چهار دفتر خدمات مسافرتی در استان خبر داد.

علی خاکسار با بیان اینکه چهار دفتر خدمات مسافرتی در استان پلمب شد، عنوان کرد: به‌منظور جلوگیری از فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی متخلف، در چهار ماه ابتدای سال، چهار واحد متخلف خدمات مسافرتی با همکاری دایره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی، پلمب شد.

وی ادامه داد: این واحدها به دلیل اجاره کانتر، امضای قرارداد یک‌طرفه، فعالیت خارج از مفاد قرارداد، عدم استفاده از راهنمای دارای کارت، اجازه امضا به مسؤول کانتر و دریافت مبلغ مازاد از تیپ خدمات ابتدا تذکر و مهلت رفع مشکل و در انتها پلمب شدند.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان با اشاره به ضوابط برگزاری تورهای مجاز گردشگری، خاطرنشان کرد: بر اساس آیین‌نامه‌ بند «ب» نظارت بر تأسیسات گردشگری، تنها واحدهای دارای مجوز رسمی از وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مجاز به برگزاری تورهای سیاحتی و جهانگردی با رعایت ضوابط و مقررات مصوب هستند و فعالیت سایر واحدهای خارج از این چارچوب، غیرمجاز بوده و نسبت به جمع‌آوری و پلمب آن‌ها اقدامات قانونی لازم انجام می‌شود.

خاکسار تأکید کرد: شهروندان باید از خرید هرگونه خدمات مسافرتی از واحدهای بدون مجوز خودداری کنند، زیرا نبود مسؤولیت‌پذیری و آگاهی مجریان تورهای غیرمجاز از استانداردهای مصوب تورهای گردشگری، منجر به وقوع حوادث ناگوار و مشکلات جبران‌ناپذیر برای مسافران این تورها خواهد شد.

 

شناسه خبر 15094