شناسه خبر:15155
1398/9/26 10:03:59

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس هیئت مدیره کانون پیشکسوتان فوتبال سنندج اعلام کرد: انتخابات جدید هیئت فوتبال استان کردستان مهندسی شده است که با اسناد و مدارک از طریق سازمان بازرسی انحلال هیئت فوتبال و انتخابات جدید را پیگیری می‌کنیم.

هم اکنون شاهد سکوت معنادار مدیرکل ورزش و جوانان در خصوص عملکرد ضعیف هیئت فوتبال هستیم و این صدمات بسیاری را بر این رشته وارد کرده است.

اعضای هیئت مدیره کانون پیشکسوتان فوتبال سنندج یکشنبه‌شب در نشستی اعتراضی نسبت به عملکرد هیئت فوتبال استان کردستان و حمایت‌های مدیران اجرایی استان در دولت تدبیر و امید خواستار انحلال انتخابات پیش روی این هیئت شدند.

رئیس هیئت مدیره کانون پیشکسوتان فوتبال سنندج در این نشست خبری اظهار کرد: این کانون بیش از یک سال است که به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده و موضع‌گیری‌های ما نیز حقوقی و در چهارچوب قانون است.

بیژن ذوالفقارنسب افزود: چندی پیش در جلسه‌ای با مدیرکل ورزش و جوانان استان مشکلات هیئت فوتبال را با مطرح کردیم و وی هم در جمع اعلام کرد که از عملکرد رئیس هیئت و هیئت مدیره کنونی راضی نیست و ما در همین راستا جلسه‌ای را با رئیس فدراسیون برگزار کردیم اما آقای جولایی در آن جلسه سکوتی معنادار را اختیار کرد و ما هنوز دلیل این تغییر موضع را نمی‌دانیم.

وی خاطرنشان کرد: پس از جلسه با رئیس فدراسیون، مقرر شد که دو نفر بازرس به کردستان سفر کنند و فعالیت‌های هیئت فوتبال را تحت بازرسی قرار دهند اما متاسفانه حین ورود این دو نفر شاهد یک شو تبلیغاتی بودیم که نگاه بازرسین را منحرف کردند.

ذوالفقارنسب اظهار کرد: در ادامه پیگیری‌ها جلساتی با فرماندار سنندج و استاندار کردستان داشتیم که هیچکدام از این مسئولان شهرستانی و استانی هیچ اقدام مثبتی در این راستا انجام ندادند.

وی در ادامه سخنان خود افزود: طی 14 سال اخیر با دخالت‌های سیاست‌مداران شاهد حضور مدیرانی ضعیف بر مسند هیئت فوتبال کردستان بوده‌ایم و این رشته پرطرفدار به سوی افول و پسرفت سوق داده شده است.

رئیس هیئت مدیره کانون پیشکسوتان فوتبال سنندج اعلام کرد: انتخابات جدید هیئت فوتبال که دوشنبه برگزار می‌شود مهندسی شده است و بر اساس بند 7 ماده 21 اساسنامه حداکثر زمان برای برگزاری 90 روز پس از ثبت‌نام کاندیداهاست و این در حالی است که الان 100 روز سپری شده است.

ذولفقارنسب افزود: با اسناد و مدارک از طریق سازمان بازرسی انحلال هیئت فوتبال و انتخابات جدید را پیگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: هیئت فوتبال استان کردستان به یک مدیر خوب نیاز دارد و ما مخالف مدیریت فردی خارج از مجموعه فوتبال نیستیم مشروط بر اینکه مدیری قوی باشد که فوتبال کردستان را به سمت تحول و تقویت سوق دهد.

سوءمدیریت‌ها مانع توسعه فوتبال استان شده است

پرویز داراب‌پور نایب‌رئیس هیئت مدیره کانون پیشکسوتان فوتبال سنندج نیز در این نشست اظهار کرد: فوتبال کردستان دچار مشکل شده است و باید برای این مشکلات آسیب شناسی صورت گیرد.

وی افزود: فوتبال کردستان از سخت‌افزار مناسب برخوردار است اما متاسفانه سومدیریت‌ها و ضعف دستگاه‌های اجرایی مانع توسعه فوتبال استان شده است.

این پیشکسوت فوتبال کردستان اذعان داشت: وقتی سنندج به عنوان مرکز استان کردستان در زمینه فوتبال بعد از سایر شهرستان‌ها قرار می‌گیرد، بیانگر سوءمدیریت و عدم مدیریت مناسب بر هیئت فوتبال است.

داراب‌پور خاطرنشان کرد: هیچ دولتی حق دخالت در امور فیفا را ندارد و اعتراض کنونی ما در همین راستاست.

در ادامه این نشست نیز پیشکسوتان فوتبال استان متفق‌القول خواستار لغو انتخابات هیئت فوتبال استان شدند

شناسه خبر 15155