شناسه خبر:15203
1398/9/27 09:18:03

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل کمیته امداد استان همدان گفت: بر اساس آمارهای موجود، شهروندان و خیران همدان در قالب طرح صدقه هفت میلیارد و 794 میلیون تومان به نیازمندان و خانوارهای زیر پوشش کمیته امداد استان در هشت‌ماهه امسال کمک کرده‌اند.

پیمان ترکمانه با بیان اینکه صدقات در هشت‌ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل با هشت درصد رشد همراه بوده‌است، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری، مردم شریف و سخاوتمند استان هفت میلیارد و 794 میلیون تومان صدقه پرداخت کرده‌اند.

وی با اشاره به نحوه هزینه‌کرد صدقات جمع‌آوری‌شده، تصریح کرد: صدقه‌های جمع‌آوری‌شده برای مددجویان در قالب کمک‌های درمانی، پرداخت جهیزیه، آموزش و امور فرهنگی، کمک به تأمین و تعمیر منازل مسکونی مددجویان، ایجاد اشتغال و کمک‌های موردی هزینه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان با بیان اینکه شهرستان همدان بیشترین میزان پرداخت صدقه را در سال جاری داشته، ادامه داد: یک میلیارد و 600 میلیون تومان صدقه از منطقه یک استان جمع‌آوری‌ شده‌است.

ترکمانه با یادآوری اینکه در هشت‌ماهه سال 97، هفت میلیارد و 216 میلیون تومان صدقه پرداخت‌شده، بیان کرد: طی سال جاری میزان صدقات با رشد مواجه بوده و به هفت میلیارد و 794 میلیون تومان رسیده‌است.

وی تأکید کرد: افزایش میزان صدقات در حالی محقق شده که دو هزار و 24 صندوق بزرگ در معابر، 874 صندوق در اماکن و 6 هزار و 54 صندوق صدقات کوچک به دلیل کاهش میزان گردش وجه نقد در سطح شهر جمع‌آوری‌شده و در تلاش هستیم تا با دریافت صدقات مردم شریف و نیکوکار استان از طریق روش‌های نوین و غیرحضوری، خدمات شایسته‌تری را به نیازمندان عزیز ارائه کرده و شرایط پرداخت صدقات را برای عموم هم‌استانی‌های عزیز تسهیل کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان با تشریح روش‌های نوین و الکترونیکی پرداخت کمک‌های مردمی، یادآوری کرد: مردم نیکوکار استان می‌توانند از روش‌های آسان همچون تلفن گویای 0968877، نصب نرم‌افزارهای کاربردی سکه و سنا، ارسال عدد 1 به سامانه پیامکی 8877، پرداخت از طریق دستگاه‌های کارت‌خوان یا خودپرداز، واردکردن کد #081*8877* در تلفن همراه و یا با ورود به سایت www. emdad.ir نسبت به پرداخت صدقات خود اقدام کنند.

شناسه خبر 15203