شناسه خبر:1522
1397/7/26 10:04:13

سپهرغرب، گروه خبر: معاون عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: از دستگاه‌ها نمی‌پذیریم که فرصت استفاده از اسناد خزانه اسلامی را از دست بدهند.
مهرداد سالاری در سمینار «بررسی ابزارهای نوین تأمین مالی دولت با تأکید بر اوراق تسویه خزانه» که روز گذشته برگزار شد، با اشاره به محدودیت‌های منابعی که دولت دارد، اظهار کرد: از همین رو دولت برای توسعه فعالیت‌های عمرانی خود ظرفیت خوبی به نام اسناد خزانه اسلامی را تعریف کرده‎است.
وی با بیان اینکه در کل کشور دستگاه‌ها از این ظرفیت به‌خوبی استفاده می‌کنند، افزود: به دلیل عدم اطلاع‌رسانی درست و نداشتن آگاهی کافی از قوانین، برخی از دستگاه‌ها نسبت به موضوع اسناد خزانه اسلامی دافعه ایجاد کرده و از آن به‌عنوان تهدید یاد می‌کردند.
سالاری به موضوع تهاتر بدهی دستگاه‌ها نیز اشاره کرد و ادامه داد: در این بخش نیز باید حداکثر استفاده را ببریم.
وی اشاره‌ای نیز به لزوم تأمین درآمد پایدار برای شهرداری‌ها داشت و تأکید کرد: شهرداری‌ها نهادهای عمومی غیردولتی هستند که باید به شیوه درآمد هزینه‌ای اداره شوند.
معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه در شرایط کنونی درآمدهای شهرداری در کرمانشاه پاسخگوی ارائه خدمات در شأن مردم نیست، تصریح کرد: زمانی شهرداری‌ها موفق‌اند که شهروندان باقدرت مالی بالا داشته باشند که متأسفانه در کرمانشاه سطح درآمد شهروندان پایین است، از همین رو کمک‌های دولتی به شهرداری کرمانشاه ارائه‌شده که مقطعی است و نمی‌تواند همیشه ادامه پیدا کند.
وی خاطرنشان کرد: شهرداری باید بتواند ازنظر درآمد روی پای خود بایستند.
در ادامه مهدی بنانی رئیس مرکز مدیریت بدهی‌ها و دارایی‌های مالی عمومی وزارت اقتصاد و دارایی نیز، گفت: در بودجه سال 97 کشور ظرفیت تهاتر 102 هزار میلیارد تومان از بدهی دستگاه‌ها دیده شده‌است.
وی عنوان کرد: از این میزان 100 هزار میلیارد تومان مربوط به تسویه طلب بانک‌ها است که 50 هزار میلیارد تومان آن مربوط به نهادهای عمومی غیردولتی، شرکت‌های دولتی و غیره و 50 هزار میلیارد تومان آن نیز مربوط به بخش خصوصی و تعاونی‌ها است.
بنانی افزود: موضوع تهاتر از سال 95 وارد سیستم بودجه‌ای کشور شد و سال 97 بانک‌ها نیز به این موضوع اضافه شدند.

شناسه خبر 1522