شناسه خبر:15378
1398/10/1 09:49:12
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان:

کارگروه شرایط اضطراری هوا تشکیل می‌شود

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان از برگزاری کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای همدان ظرف روزهای آینده با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خبر داد.

به گزارش سپهرغرب به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان محسن جعفری‌نژاد بسطامی بیان کرد: شاخص کیفیت هوای همدان در 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت 11 صبح روز شنبه در شرایط ناسالم بوده است.

بسطامی ادامه داد: طبق اعلام اداره هواشناسی استان همدان جو همدان تا پایان هفته پایدار است و پیش‌بینی می‌شود که از روز سه‌شنبه با افزایش سرعت وزش باد از میزان آلودگی هوا کمی کاسته شود و از روز چهارشنبه سامانه بارشی نه چندان قوی در این شهرستان فعال می‌شود که در کاهش آلودگی نقش خواهد داشت.

وی اضافه کرد: وضعیت کیفیت هوای همدان به صورت روزانه به دانشگاه علوم پزشکی استان و هواشناسی و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط اعلام می‌شود و علت آلودگی تردد خودروها، پدیده وارونگی دما و پایداری هوا است.

جعفری‌نژادبسطامی خاطرنشان کرد: وضعیت کیفیت هوا به صورت پاک، سالم، ناسالم برای گروه‌های حساس(نارنجی)، ناسالم (قرمز)، بسیار ناسالم (بنفش) و خطرناک(قهوه ای) طبقه بندی می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان بیان کرد: ضرورت دارد باتوجه به دستورالعمل شرایط اضطراری آلودگی هوا؛ پس ازاعلام شاخص توسط اداره کل حفاظت محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی و هواشناسی ضمن انجام بررسی‌های لازم، درصورت نیاز باهماهنگی حفاظت محیط زیست استان خواستار تشکیل جلسه شوند.

وی تاکید کرد: برای داشتن اطلاعات دقیق از وضعیت هوای همدان، نیاز به اضافه شدن ایستگاه‌های پایش هوا در نقاط مناسب شهر است.

وی در پایان همکاری و هماهنگی دستگاه‌های عضو کمیته شرایط اضطراری آلودگی هوا با دبیرخانه این کارگروه را ضروی دانست و از مردم خواست با کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و پرهیز از سفرهای غیرضروری و نظایر آن و پرهیز از اقدامات منجر به ایجاد آلودگی هوا از جمله کاهش فعالیت‌های بدنی بیماران قلبی و ریوی در فضای باز، استفاده از نقاب استاندارد برای کودکان، افراد سالخورده و افرادی که بیشترین زمان مواجهه با هوا را دارند، استفاده از وسایل نقلیه همگانی و هم‌پیمایی، خودداری از خروج غیر ضروری از منزل، انجام معاینه فنی و رفع نواقص کارکردی خودروها و... به حفظ سلامتی خود و همشهریان کمک کنند.

شناسه خبر 15378